آرشیو بهمن ماه 1399

بهترين لوازم آرايشي

با همسايه ها چگونه ارتباط داشته باشيم؟

۱۱ بازديد

ارتباط با همسايه ها

 

همسايه ؛ اين كلمه اي است كه براي خيلي ها غريبه شده ولي هنوز هستند همسايه هايي كه بيش تر از خويشاوندان، هم‌ديگر را دوست دارند و به هم كمك ميكنند .

حقيقت اين است كه همسايگي و حق همسايه، رفته رفته در حال كمرنگ شدن است. به خصوص در آپارتمان ها، هستند همسايگان ديوار به ديواري كه حتي اسم يكديگر را نمي دانند، چه رسد به اينكه يار و غم خوار هم باشند؟

 

اما اين نامهرباني ها، فراگير نيست و در بسياري از محلات و هم در روستاها، همسايه ها، هم چنان ارج و قرب دارند و مونس هم‌ديگر در روزهاي ناراحتي و خوشحالي هستند.

 

شما چطور؟ رابطه شما با همسايگان تان چطور است؟ آيا صميمي و بامحبت هستيد يا سرد و نا آشنا؟

 

رابطه با همسايه ها,ارتباط با همسايه ها,همسايه

حق همسايه

 

از حس ارامش بيش تر تا بهبود سلامت رواني

تقويت رابطه با همسايه ها هميشه كار آساني نيست. بعضي ها ميگويند بدون اين رابطه هم زندگي مي چرخد، چه نيازي است به اضافه كردن دردسر و گرفتاري. بعضي، ولي نگران از كنترل خارج شدن ميزان اين ارتباطات هستند؛ اينكه همسايه بخواهد تقاضا هاي متعددي از آنها داشته باشد. با اين حال، شايد شناخت با فوايدي كه از تقويت اين ارتباطات ميتواند نصيب ما شود بتواند به ما كمك كند تا انگيزه بيشتري بيابيم و سعي مان را براي باز كردن باب شناخت و دوستي با همسايه ها افزايش دهيم.

 

امكان اجرايي كردن ايده هايي بزرگتر 

هنگامي كه همسايه ها هم‌ديگر را بشناسند و يك ماهيت مشترك بين آنها ايجاد شود، اجرايي كردن بعضي ايده ها به وسيله آنها اسان تر ميشود . مثلا اين روز ها تعداد افرادي كه دوست دارند بعضي ايده ها را براي كمك به حفظ محيط زيست اجرايي كنند، رو به افزايش است؛ از جداسازي بهتر آشغال ها تا كاشت سبزي در باغچه يا حتي نصب پنل خورشيدي براي توليد برق. موفقيت اين ايده ها در زمانيكه همسايه ها با هم‌ديگر در اجراي آن همكاري داشته باشند، هم زندگي آنها را به صرفه تر ميكند و هم تداوم آن را ميتواند تضمين كند.

 

رابطه با همسايه ها,ارتباط با همسايه ها,همسايه

رابطه با همسايگان

 

برخي فوايد رابطه با همسايه ها

 

امنيت و ارامش بيش تر

 

ادعاي داشتن حس امنيت و ارامش بيش تر ، هنگامي كه همسايه هايمان را مي شناسيم، ادعاي گزافي نيست. تجربه پليس نشان ميدهد ، در ساختمان هايي كه همسايه ها هم‌ديگر را مي شناسند، احتمال سرقت از منازل ميتواند كاهش پيدا كند. جداي از صحبت سرقت، احتمال اسيب ديدن ماشين در پاركينگ و وسيله هاي شخصي در فضاي مشترك ساختمان هم در چنين شرايطي كم تر است.

 

پرداخت اسان تر هزينه هاي مشترك

مشكلات مربوط به ساختمان و دردسر هاي شارژ، مشكل مشترك بيشتر افرادي است كه تجربه زندگي در آپارتمان را دارند. تجربه نشان ميدهد زمانيكه همسايه ها هم‌ديگر را از نزديك مي شناسند، مشكلات در اين زمينه كم ترو پرداخت ها منظم ميشود و اما هنگامي كه يك واحد در پرداخت هزينه مشكل دارد، همسايه ها با وي بهتر كنار مي آيند و با تنشي كم تر مسئله را حل و فصل ميكنند .

روياي شفاف يا لوسيد دريم چيست؟ مزايا و خطرات آن

۱۰ بازديد



روياي شفاف،رؤياي شفاف،اموزش روياي شفاف

تكنيك هاي روياي شفاف

 

رؤياي شفاف( به انگليسي:Lucid Dream) به رؤيايي اطلاق ميشود كه در آن رؤيابين از اين حقيقت كه در حال رؤيا ديدن است، اگاهي دارد.رؤياي شفاف به وسيله دانشمندان گوناگون در زمان هاي مختلف مورد مطالعه علمي قرار گرفته است و با تمرين هاي خاصي قابل دسترسي است.

در رؤياي شفاف، رؤيابين هم چنان قابليت كنترل محيط فيزيكي را ندارد ولي بصورت آگاهانه ، روي رؤياي خود كنترل داشته و چه بسا ميتواند صحنه رؤيا را به ميل خود تغيير دهد. به همين علت در رؤياي شفاف بسياري از فانتزي ها و ناممكن ها ميتوانند قابل تجربه باشند.

 

مغز افردي كه رؤياي شفاف را تجربه ميكنند ، اندازه بسيار بيشتري از باند بسامد beta- 1 را كه حدود ۱۳ الي ۱۹ هرتز است، بطور فعال تجربه ميكند كه منجر به فعال شدن قوهٔ هشياري و اگاهي در لوب آهيانه اي مغز است كه در پايان منجر به تجربهٔ رؤياي شفاف ميشود .

 

گمان هايي در زمان تحقيق در خصوص اين پديده بوجود آمده اند مبتني بر اين كه روياي شفاف حالت خواب نيست ولي زيرا هم چنان عدم توانايي ارادي در كنترل محيط فيزيكي برفرد بيشتر است ميتوان خاطرنشان كرد قسمتي از خواب است، يا به نوعي بيداري مختصر است. رؤياي شفاف به وسيله دانشمندان گوناگون در زمان هاي مختلف مورد مطالعه علمي قرار گرفته است و با تمرين هاي خاصي قابل دسترسي است.

 

چگونه روياي شفاف ببينيم؟ 

با تمام اين تفسيرها، درصورتي كه هنوز دلتان مي خواهد روياي شفاف ببينيد، اول بايد سعي كنيد خواب و روياهاي عادي خودتان را به ياد آوريد. به دليل آن كه اكثراً خاطره ها يتان از خواب و رؤيا در زباله دان ناخودآگاهتان بعد از بيداري قرار مي گيرد.

 

جهت دستيابي به اين منظور، اول شما بايد هر روز خواب هاي خودتان را روي كاغذ بصورت مستند بنويسيد. در آغاز احتمالا روياهاي خود را بصورت كلي بخاطر داشته باشيد. به عنوان مثال به ياد داريد داخل جنگل گم شده بوديد و به وسيله فرد ديگري نجات پيدا كرديد. اين كه چه طور گم شديد يا چه كسي شما را نجات داد آنقدر مهم نيست.

 

شما با تكرار و تمرين جهت ثبت روياها و چه بسا كابوس هايتان سعي كنيد بصورت مستمر اين فرآيند بصورت يك نوع ورزش ذهني انجام شود. رفته رفته خودتان ترقي تان را حس خواهيد كرد. در آينده جزئيات بيش تر و بهتري را به ياد خواهيد آورد و از اين مسئله قطعاً شگفت زده خواهيد شد.

 

نخستين و مهم ترين مرحله:ثبت خاطره هاي روزانه از خواب هايي كه در شب قبل تجربه نموده ايد .

 

در مرحله بعدي تلاش كنيد يك نشانه تهيه كنيد تا مرز بين حقيقت و تخيل را براي منطقه ممنوع مغز( قسمتي از ناخودآگاه كه باعث روياي شفاف است) مشخص كنيد. مثلا معمولاً من تلاش مي كنم حلقه اي را در دست راستم قرار دهم و اين رفتار به يك مسئله روتين در روزانه تبديل شده و تحت هيچ شرايطي اين انگشتر را در حين خواب در دستم قرار نمي دهم. موقع خواب، درصورتي كه به هر طريقي كنترل رؤيا را برعهده گرفتم، اول بخاطر مي آورم بايد دست راستم را چك كنم. درصورتي كه انگشتر در دستم قرار ندارد، پس قطعاً در عالم رؤيا قرار دارم.

 

مرحله بعدي براي تجربه بيش تر روياهاي شفاف و كنترل خواب، در مراقبه يا مديتيشن است. در زمان هاي مُرده موجود در زندگي روزانه تان تلاش كنيد براي چند وقتي هر چند كوتاه چشمان خودتان را ببنديد و با گوش فرا دادن به صداي محيط، تلاش كنيد با تصويرسازي هاي گوناگون، جزئيات دنياي اطراف تان را تصور كنيد. اين مرحله يكي از دشوار ترين فازهاي تمريني است كه احتمالا چند سال به طول بينجامد.

 

اين همان مراقبه اي است كه راهبين شرقي براي دست پيدا كردن به عرفان الهي مي آموزند. به زباني ساده تر شما به ناخودآگاه تان مي آموزيد دنياي حقيقي را نسبت به عالم خواب با جزئيات بسيار بيشتري بخاطر داريد و حجم زباله دان ناخودآگاه كه فرويد معتقد است در مغز وجود دارد را رفته رفته كم مي كنيد و تسلط بيشتري از حافظه خودتان را در دست مي گيريد. به همين علت تجربه روياي شفاف راحت تر از قبل خواهد بود.

 

روياي شفاف،رؤياي شفاف،اموزش روياي شفاف

فوايد ديدن خوابهاي شفاف

 

يادگيري آن چيست ؟

علاوه بر اين كه ميتوانيد تفريح و سرگرمي فوق العاده ايي را تجربه كنيد، اين گونه خوابها ميتوانند فايده ها و كاربردهاي بسياري داشته باشند.

 

بعضي فوايد خوابهاي شفاف عبارتند از:

كمك در رسيدن به هدف ها: تصور كردن ، يكي از روش هاي بسيار معروف و مشهور است كه مي تواند به مردم كمك كند به اهدافشان برسند. هنگامي كه كسي خود را حين رسيدن به هدف خيال مي كند، در واقع، درحال دادن پيام و جهت به ضمير ناخودآگاه خود است تا براي رسيدن به آن هدف، در جهت مطلوب، گام بردارد. در اين موقعيت، ضمير ناخودآگاه فرد، باتوجه به تصاويري كه در آن وجود دارد ، عمل خواهد كرد. حال خيال كنيد كه تمامي خوابهاي شما هر وقت كه اراده ميكنيد، با كيفيت بسيار بالا، در جهت چيزي باشد كه مي خواهيد به آن برسيد! خيال كنيد چه انگيزه ايي را از ديدن اين خوابها كسب خواهيد كرد!

 

نجات از كابوسها: چنانچه بدانيد كه تنها درحال خواب ديدن هستيد و روي خوابهاي خود كنترل داريد، در اين وضعيت قطعاً كابوس ديدن مشكل خاصي نخواهد بود براي اين كه شما ميتوانيد آن ها را كنترل كنيد يا از آن ها جلوگيري كنيد.

 

به دست آوردن تجربه: ضمير ناخودآگاه شما نميتواند بين يك تجربه حقيقي و خواب شفاف تمايز قائل شود. به همين دليل است كه زماني كه يك فيلم وحشتناك يا خواب وحشتناك ميبينيد، ضربان قلب شما افزايش ميابد. به همين دليل هر آنچه كه در خواب ببينيد، در ضمير ناخودآگاه شما باقي خواهد ماند بطوريكه گويي يك تجربه حقيقي بوده است.

 

در خوابهاي شفاف شما ميتوانيد حالت مختلفي را به انتخاب خود ايجاد كرده و از آن، ياد بگيريد و تجربه كسب كنيد. حتي امكان دارد بخواهيد تمرينهاي ورزشي، مطالعات يا غيره را در خواب خود جاي دهيد يا به حل يك سؤال به صورت بسيار سرگرم كننده ايي بپردازيد! به عنوان مثال ميتوانيد يك مسئله فيزيك را در خواب حل كنيد! با اين تفاوت كه تمامي اجسام موجود در آن را كاملاً تصور كنيد و با كيفيت بالا به حل آن بپردازيد!

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/dream8-come-true-benefits.html

كودك درون چيست؟ راه هاي شناخت و درمان كودك درون

۹ بازديد



كودك درون،كودك درون چيست،روانشناسي كودك درون

تقويت كودك درون

 

كودك درون، قسمتي از وجود ماست كه گاهي ناسازگار است و گاهي دوست دارد كودكي كند و مثل يك كودك پرنشاط و شاداب دست به هيجاناتي بزند كه ظاهرا با منطق و دليل سازش ندارد.

تابه حال شده از خود سوال كنيد كه به چه دليل پيشرفت نمي كنيد؟ به چه دليل فرصت هاي خود را خراب مي كنيد و خيلي سريع جا مي زنيد؟ خود را سرزنش مي كنيد، تندخو مي شويد و خودانتقادي مخرب داريد؟

 

درون همه ي ما كودكي وجود دارد كه گاهي زخم خورده و ازار ديده است و ما براي فراموش كردن دردي كه به وي تحميل كرده ايم، تلاش مي كنيم كودك درون خود را فراموش كنيم. ولي سخت اشتباه مي كنيم. كودك درون ما در ناخودآگاه مان زندگي ميكند و روي تصميماتي كه در زندگي مي گيريم اثر مي گذارد.

 

كودك درون چيست؟

كودك درون مبحثي مهم در روانشناسي است كه در درمان رفتارهاي ناهنجار، عادت ها و استرس هاي بجامانده از زمان بچگي به روانشناسان كمك ميكند . كودك درون، قسمتي از وجود ماست كه گاهي ناسازگار است و گاهي دوست دارد كودكي كند و مثل يك كودك پرنشاط و شاداب دست به هيجاناتي بزند كه ظاهرا با منطق و دليل سازش ندارد.

 

كودك درون عاشق بازي، شادماني، شوخي و سبكسري است ولي بيش تر وقت ها والد آگاه، جدّي و داراي رفتار تكليف گرا بر وي مسلط ميشود و اجازه نمي دهد خود را آشكار كند كه در اين صورت بلوغ عاطفي فرد رشد نمي كند.

 

كودك درون،كودك درون چيست،روانشناسي كودك درون

سخن گفتن با كودك درون خود

 

جايگاه كودك درون 

كودك درون در هر فرد بالغ و بزرگ سالي وجود دارد . در حافظه يا ناخودآگاه ما وجود دارد براي اين كه هر يك از ما خاطره هاي ناخوشي از قبل داريم كه انگيزه فعلي و آينده ما را شكل ميدهد . او به روياها يا تصور بسياري از ما مي‌ايد . ما مي توانيم به وضوح مجسم كنيم كه اين كودك چه شكلي است، چه احساسي دارد و چطور عمل ميكند .

 

كودك درون در رابطه با دنياي روحي ما است، براي اين كه بيش تر در قلمروي روح ما قرار دارد تا در قلمروي رفتار آگاهانه. تركيبي از ارزش كنوني و سيستم اعتقادي ما است اگر چه ما از تأثير آن بر تصميم گيري هاي خود خبر نداريم.

 

علل وجود كودك درون اين است كه هنگامي كه ما كوچك بوديم قانون هاي خانوادگي ما ايجاب ميكرد كه ما بعنوان يك خانواده شاد و تندرست خود را نشان دهيم بدين ترتيب ما كودك درون خود را تحت فشار قرار مي داديم تا مسئول تر، جدّي تر و موفق تر به نظر برسد.

 

از بزرگ شدن در يك خانواده آسيب ديده، بلوغ عاطفي از رشد بازمي ماند و موجب كامل نشدن كار كودك درون ميشود . همين مسئله موجب ميشود افراد سريع رشد كرده و تبديل به بزرگسالان كوچكي شوند و بي اندازه مسئول يا ايده آليست شده و از نظر عاطفي اسيب پذير شوند.

 

مشاهده كودك درون 

براي اين كه كودك درون خود را شناسايي كنيد خود را در موقعيتي ارام قرار داده و چشم هايتان را ببنديد، ۳۰ دقيقه خود را در كودكي بين سه تا هشت سال تصور كنيد. خود را شكل اين كودك و ابتدا در تبادل با اعضاي خانواده و بعد در رابطه با هم بازي هاي تان كه در همسايگي يا مدرسه شما هستند، ببينيد.

 

توجه كنيد چطور به اعضاي خانواده واكنش نشان مي دهيد و با دوست ها و هم بازي هاي خود كنار مي آييد و از بازي با آن ها لذت مي بريد يا نه. در آخر خود را در محيط خانواده تصور كنيد. آيا شما شاد و پرانرژي و شگفت زده هستيد و از زندگي لذت مي بريد و يا اينكه آيا شما جدّي، ناراحت و مايوس از زندگي هستيد؟

 

درصورتي كه كودكي ناراحت و جدّي هستيد تلاش كنيد آخرين تجربه خوشحالي را كه بعنوان يك كودك داشتيد، به ياد آوريد. اين آخرين خاطره از شما بعنوان كودك شاد( كودك درون) است كه در درون شما وجود دارد تا از عهده استرس برآيد. ما مي توانيم به كودك درون خود بگوييم در زندگي خيلي جدّي و مشكل پسند نباشد و به اشتباهاتش بخندد و تلاش كند از چيزهاي كوچك در زندگي لذت ببرد.

 

كودك درون،كودك درون چيست،روانشناسي كودك درون

تاثيرات كودك درون

 

چه طور با كودك درون مان كنار بياييم؟

قبل از هر چيز بايد نسبت به وجود كودك درون آگاه بشويد. واقف نبودن به حضور آن موجب ميشود كه كنترل رفتارهايتان به دست اين كودك بيفتد. در گام بعدي بايد كودك درون خود را جدّي بگيريم و برقراري ارتباط با او را آغاز كنيم.

 

بايد به او گوش بدهيم تا احساساتش را شناسايي كنيم و ببينيم كه به چه چيزهايي احتياج دارد. نيازهاي اين كودك( عشق، پذيرش، حمايت، درك، مراقبت) درست مثل نيازهاي ما در كودكي مان است. در بزرگ سالي هم دوست داريم تمام اين مراقبت ها از ما به عمل آيد و در تلاشي مذبوحانه سايرين را مجبور به انجام اين روش ها مي كنيم.

 

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/child8-inside-recogniz.html

نكات مهم در رعايت اميني آشپزخانه

۱۵ بازديد

نكات مهم در رعايت اميني آشپزخانه

 

برخي نكات ايمني مربوط به آشپزخانه براي داشتن فضايي سالم و ايمن خالي از لطف نيست؛ در ادامه به نكاتي مهم براي رسيدن به امنيت بيشتر در آشپزخانه اشاره مي كنيم:

 

▪ هميشه ظرفي از جوش شيرين براي مهار آتش هاي كوچك و جزئي در دسترس داشته باشيد.

 

▪ قابلمه و ماهي تابه ها را قبل از روشن كردن شعله روي اجاق گاز قرار دهيد.

 

▪ در زمان پخت، هرگز اجاق گاز و فر روشن را به حال خود رها نكنيد و مرتب به آن سر بزنيد.

 

▪ هميشه قبل از شروع پخت غذا، دستان خود را بشوييد.

 

▪ هنگام تهيه غذا زيور آلاتي را كه امكان افتادن آنها در غذا وجود دارد از خود دور كنيد و از پوشيدن لباس هاي بدون آستين يا با آستين خيلي بلند خودداري كنيد.

 

▪ هنگام لمس وسايل الكتريكي از خشك بودن دستان تان مطمئن شويد.

 

▪ قبل از به برق زدن يا از برق كشيدن وسايل برقي، مطمئن شويد كه كليد دستگاه در حالت خاموش است.

 

▪ چاقوها را در جاي مخصوص خود قرار دهيد و پوشش مخصوصي براي تيغه هاي آن در نظر بگيريد.

 

▪ تمام ابزار و مواد لازم براي تهيه غذا را قبل از شروع كار از جاي خود بيرون آورده و در دسترس قرار دهيد.

 

▪ بلافاصله پس از استفاده از كابينت ها و كشوها، در آنها را ببنديد.

 

▪ قابلمه و ماهي تابه ها را طوري روي اجاق گاز قرار دهيد تا دسته هاي آنها در برابر شعله قرار نگيرند.

 

▪ هرگز زماني كه فر يا اجاق گاز روشن است به سمت آنها خم نشويد.

 

▪ هنگام بيرون آوردن غذا از داخل فر، حتما از دستكش پارچه اي كه ارتفاع آن تا آرنج است، استفاده كنيد؛ پيش از استفاده، از خشك و سالم بودن دستكش مطمئن شويد.

 

▪ هنگام پخت غذا در فر يا مايكروفر، از ظروفي با سايز مناسب استفاده كنيد.

 

▪ قبل از بيرون آوردن ظرف غذا از داخل فر، دستگاه را خاموش كنيد.

 

▪ هميشه در زمان آشپزي، سه پايه يا پد مخصوص قابلمه هاي داغ را در دسترس داشته باشيد تا در صورت لزوم بتوانيد به سرعت از آنها استفاده كنيد.

 

▪ هنگام باز كردن در فر، از ايستادن در مقابل آن جدا خودداري كنيد.

 

▪ موادي را كه در زمان آشپزي روي سطح كابينت ها مي ريزد يا ظروفي را كه مي شكنند، بلافاصله پاك و فضا را تميز كنيد.

 

▪ در استفاده از مواد شوينده بسيار دقت كنيد؛ هرگز مواد شوينده را بدون مطالعه و آگاهي با هم تركيب نكنيد زيرا بيشتر مواد در اثر فعل و انفعالات شيميايي، به ماده اي سمي و خطرناك تبديل مي شوند؛ براي مثال تركيب آمونياك با مايع سفيد كننده، ماده سمي خطرناكي ايجاد مي كند.

 

▪ هميشه از مواد شوينده آشنا و مورد اطمينان و حتي المقدور طبيعي استفاده كنيد.

 

● راه هاي پيشگيري از آتش سوزي در آشپزخانه:

 

▪ هنگام آشپزي اگر موهايي بلند داريد، آن را پشت سر خود ببنديد و مطمئن شويد كه جنس لباستان از مواد آتش زا نيست.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/observe-safety-tips-kitchen.html

نكات مهم در خريد ميز ناهارخوري

۱۶ بازديد

نكات مهم خريد ميز ناهارخوري

 

1.تعويض صندلي هاي ميز غذاخوري يا درنظر گرفتن لباس جديد براي آنها مي تواند جلوه نو و متنوعي به دكوراسيون اتاق غذاخوري شما بدهد.يكي از ايده هاي جالب استفاده از صندلي هاي متنوع و مختلف براي ميز غذاخوري است تا احساسي شخصي به اين فضا دهيد و جاي هر فرد را با صندلي مخصوص او مشخص كنيد.

 

2.اندازه گيري،يكي ديگر ار اقداماتي است كه بايد قبل از خريد انجام داد.فضاي غذاخوري را اندازه بگيريد و سايز مناسب را براي ميز و صندلي ها تعيين كنيد.پهناي صندلي ها نبايد كمتر از 50 سانتي متر باشد زيرا در اين صورت،نشستن افراد روي صندلي دشوار مي شود.

 

3.فضاي در نظر گرفته شده بر روي سطح ميز،بايد به ازاي هرفرد در ميزهاي چهار گوش 70 سانتي متر و در ميزهاي گرد با بيضي 75 سانتي متر باشد.با توجه به اين نكته،مي توانيد سايز مناسب غذاخوري خود را تعيين و ميزي را خريداري كنيد كه ميهمانان هنگام نشستن دور آن احساس راحتي كنند.

 

4.به راحتي فضا فكر كنيد.اگر به ندرت براي شما ميهمانان مي آيد،انجام اقدامات تشريفاتي و مفصل در اتاق غذاخوري لزومي ندارد و بايد چيدمان فضا را تنها در همان ساعاتي كه مورد استفاده است،طوري تدارك ببينيد كه افراد احساس راحتي و آرامش كنند.

 

5.صندلي هاي ميز غذاخوري بايد در قسمت نشيمن به صورت تشك دار باشند در غير اين صورت،ميهمانان پس از چند دقيقه نشستن بر روي صندلي خسته مي شوند،بنابراين حتما به دنبال صندلي هاي تشك دار براي ميز غذاخوري خود باشيد.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/highlights-dining-table.html

تا چه قدر در محيط شغلي مان راستگو باشيم ؟

۱۷ بازديد

تا چه قدر در محيط شغلي مان راستگو باشيم ؟

هميشه راستگو و صادق باشيد ، زيرا راستگويي باعث ميشود فرد در زندگيش و كار و شغلش موفق باشد در ادامه تالاب را دنبال كنيد.

 

صادق بودن در زندگي و موقعيت شغلي مي تواند بهترين ويژگي براي پيشرفت كردن و موفقيت باشد. براي شما نكات جالبي درباره صداقت در كار داريم. اگر صادق باشيد، ديگران نسبت به شما اين برداشت را پيدا مي كنند كه هميشه با مشتري ها و مراجعين صادق هستيد.

 

اهميت صداقت درموفقت شغلي و تجاري
به گزارش تالاب اگر هم آنها در مورد شما يك چنين برداشتي ندارند، بايد كاري كنيد تا اين عقيده در ذهن آنها ايجاد شود. به هر حال رعايت صداقت در عرصه ي كار و تجارت هميشه حاكي از اين امر است كه به موفقيت بيشتري دست پيدا خواهيد كرد.

 

چرا صداقت؟
در تجارت، صداقت بدان معناست كه شما هر كسي را كه با او تعامل داريد، در جريان تمام امور قرار داده و اطلاعات كافي در مورد موضوع مورد بحث در اختيار او قرار ميدهيد. اين امر نه تنها مي تواند سطح انتظار طرف مقابل را در حد كاملاً مقبولي قرار دهد، بلكه شما نيز مي توانيد با قاطعيت تصميم بگيريد كه آيا آماده ي انجام تجارت مورد نظر هستيد يا نه.

 

البته همانطور كه مطلع هستيد امروزه برخي از تجارت ها به صورت آن لاين انجام ميپذيرد و در چنين شرايطي ايجاد اعتماد و اطمينان امر دشواري به نظر مي رسد. به اين منظور بايد سعي كنيد درك صحيح از توانايي هاي خودتان ارائه دهيد. از اينرو بايد سعي كنيد تا با صداقت كامل ديد شخصي طرف مقابل را نسبت به خودتان بهبود ببخشيد.

 

زمانيكه فرد از چيزي كه شما به او ارائه مي دهيد، قدر داني نمي كند، مي توانيد به اين نتيجه برسيد كه او تمايلي نسبت به مشاركت با شما را ندارد. اگر در مورد خودتان و چيزي كه پيشنهاد كرده ايد، حقيقت را بازگو كرده باشيد، به هر حال باز هم اين احتمال وجود دارد كه خدمات ارائه شده از جانب شما مورد قبول طرف مقابل واقع نگردد. به اين معنا كه شما تجارت را از دست مي دهيد.

 

شايد هم دليلش اين باشد كه موفق نشده ايد تصوير مناسبي در نظر فرد مقابل ايجاد نماييد و يا اينكه شايد انتظارا طرف مقابل قدري زياد به نظر برسد. به هر حال روند زندگي به اين شكل است و شما مي توانيد با كساني كار كنيد كه ارزش خدمات شما را به خوبي مي دانند و قدردان هستند.

 

چگونه مي توان صادق بود؟
زمانيكه شما تمام اطلاعات را در اختيار مشتري خود قرار بدهيد، او مي تواند با آگاهي كامل، بهترين گزينه را انتخاب كند. البته شايد گاهي سخت باشد و نتوانيد اغراق و مبالغه در كار خود نكنيد؛ اما اگر شما تصميم مي گيريد كه صادق باشيد، بايد به دنبال ويژگي هاي منحصر بفردي در خدمات خود باشيد و آنها را به مشتري گوشزد كنيد. در اين ميان هيچ وقت نبايد صميمت و خلوص نيت را فراموش كنيد.

 

به عنوان مثال در ابتدا شما بايد به طور معقول پيشنهاد خود را ارزيابي كنيد و ببينيد كه محصولات شما داراي چه مزيت منحصر بفردي نسبت به انواع مشابه خود هستند و سعي كنيد.از آن منظر وارد معامله شويد. شما همچنين مي توانيد به ساير مزايايي كه در نظر مشتري از اهميت بيشتري برخوردار هستند، اشاره كنيد

 

(اما به هر حال همه چيز به مشتري و اولويت بندي هاي او بستگي دارد) سپس بايد با استفاده از يك زبان ساده كليه مزاياي خدمات خود را براي او تشريح كنيد به طوريكه برايش قابل فهم باشد.آيا گفتن حقيقت به آن معناست كه بايد همه چيز را بگوييد؟ به نظر من “بستگي دارد.” از اين مهمتر شما بايد اطلاعاتي را در اختيار مشتري قرار دهيد كه به او ارتباط دارد يعني اطلاعاتي كه به او كمك ميكند.

 

تصميم معقولي اتخاذ نمايد؛ اما اين اطلاعات شامل چه مواردي مي تواند باشد؟ اينكه تمام داستان هاي زندگي خود را براي او تعريف كنيد و يا اينكه با او در مورد سود و زيان خود صحبت كنيد؟ به هر حال تصميم با خودتان است. بايد توجه داشته باشيد كه قصد شما از انجام اين كار تنها ايجاد ارزش است. درست نيست؟

 

من حقيقت را گفتم حالا چه شد؟
متاسفانه مشكلي كه اين روزها به وفور ديده مي شود اين است كه مردم به راحتي نمي توانند تصميم گيري كرده و انتخاب كنند كه آيا يك معامله تجاري به نفع آنهاست و ارزشش را دارد كه انجامش دهند يا خير. اين امر به ويژه در زماني كه قيمت كالا و يا خدمات ارائه شده قدري افزايش پيدا مي كند، معنا پيدا مي كند.

 

به همين دليل است كه اگر شما كار را به سرويس هاي كاري معرفي مي كنيد و يا كالاهاي گرانقيمتي تهيه و عرضه كنيد ممكن است برخي از افراد اگر متوجه حقيقت شوند هيچ تمايلي به وارد شدن در معامله با شما از خود نشان ندهند.

 

آيا واقعاً اگر شما حقيقت را بازگو كرديد و طرف مقابل از شما روي گرداند، خيلي بد مي شود؟
در حقيقت شايد اصلا اينطور نباشد. اما به هر حال باز هم همه چيز بستگي به شرايط و موقعيت خاص خود دارد. به عنوان مثال اگر طرف مقابل حسن نيت شما در پيشنهادتان را ناديده بگيرد، اين بدان معناست كه آنها براي كاري كه شما انجام ميدهيد، هيچگونه اهميتي قائل نمي شوند. اين همچنين بدان معناست كه آنها در حال حاضر انتظارات بالايي از شما دارند.

 

اين روند در آينده هم ادامه پيدا خواهد كرد و روزي پيش مي آيد كه آنقدر انتظارشان زياد مي شود كه به هيچ وجه قابل تطميع نخواهد بود. برخي از اين افراد نيز دمدمي هستند و خيلي زود مواضع خود را تغيير ميدهند و علاوه بر اين انتظارات نابحايي را در ذهن خود پرورش مي دهند.

 

اما زمانيكه شما صادقانه برخورد مي كنيد و مشتري هاي مناسبي را براي خود بر مي گزينيد، به احتمال زياد به حرف هاي شما گوش مي دهند. همچنين مشتري هايي كه يك چنين خصوصيتي داشته باشند در خيلي از موارد با شما راه مي آيند، براي مدت زمان طولاني با شما كار مي كنند و شرايط مختلف شما را مي پذيرند. اين دقيقاً همان مشتري است كه هر كسي آرزوي داشتن آن را دارد. درست نيست؟

 

در اين شرايط صحبت كردن از روي صداقت به شما كمك مي كند كه بتوانيد به خواست هاي خود برسيد.بايد توجه داشت كه يكي از مزاياي بزرگ صداقت اين است كه به سرعت مي توانيد متوجه اين امر بشويد كه چه كسي به خدمات شما علاقه دارد و مي توانيد با او كار كنيد به هيمن دليل ديگر وقتتان را با افراديكه از خدمات شما لذت نمي برند تلف نميكنيد. در عوض با كار كردن با افردي كه آنها هم به كار كردن با شما تمايل دارند، لذت خواهيد برد.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/تا-چه-قدر-در-محيط-شغلي-مان-راستگو-باشيم.html

تا چه قدر در محيط شغلي مان راستگو باشيم ؟

۱۳ بازديد

تا چه قدر در محيط شغلي مان راستگو باشيم ؟

هميشه راستگو و صادق باشيد ، زيرا راستگويي باعث ميشود فرد در زندگيش و كار و شغلش موفق باشد در ادامه تالاب را دنبال كنيد.

 

صادق بودن در زندگي و موقعيت شغلي مي تواند بهترين ويژگي براي پيشرفت كردن و موفقيت باشد. براي شما نكات جالبي درباره صداقت در كار داريم. اگر صادق باشيد، ديگران نسبت به شما اين برداشت را پيدا مي كنند كه هميشه با مشتري ها و مراجعين صادق هستيد.

 

اهميت صداقت درموفقت شغلي و تجاري
به گزارش تالاب اگر هم آنها در مورد شما يك چنين برداشتي ندارند، بايد كاري كنيد تا اين عقيده در ذهن آنها ايجاد شود. به هر حال رعايت صداقت در عرصه ي كار و تجارت هميشه حاكي از اين امر است كه به موفقيت بيشتري دست پيدا خواهيد كرد.

 

چرا صداقت؟
در تجارت، صداقت بدان معناست كه شما هر كسي را كه با او تعامل داريد، در جريان تمام امور قرار داده و اطلاعات كافي در مورد موضوع مورد بحث در اختيار او قرار ميدهيد. اين امر نه تنها مي تواند سطح انتظار طرف مقابل را در حد كاملاً مقبولي قرار دهد، بلكه شما نيز مي توانيد با قاطعيت تصميم بگيريد كه آيا آماده ي انجام تجارت مورد نظر هستيد يا نه.

 

البته همانطور كه مطلع هستيد امروزه برخي از تجارت ها به صورت آن لاين انجام ميپذيرد و در چنين شرايطي ايجاد اعتماد و اطمينان امر دشواري به نظر مي رسد. به اين منظور بايد سعي كنيد درك صحيح از توانايي هاي خودتان ارائه دهيد. از اينرو بايد سعي كنيد تا با صداقت كامل ديد شخصي طرف مقابل را نسبت به خودتان بهبود ببخشيد.

 

زمانيكه فرد از چيزي كه شما به او ارائه مي دهيد، قدر داني نمي كند، مي توانيد به اين نتيجه برسيد كه او تمايلي نسبت به مشاركت با شما را ندارد. اگر در مورد خودتان و چيزي كه پيشنهاد كرده ايد، حقيقت را بازگو كرده باشيد، به هر حال باز هم اين احتمال وجود دارد كه خدمات ارائه شده از جانب شما مورد قبول طرف مقابل واقع نگردد. به اين معنا كه شما تجارت را از دست مي دهيد.

 

شايد هم دليلش اين باشد كه موفق نشده ايد تصوير مناسبي در نظر فرد مقابل ايجاد نماييد و يا اينكه شايد انتظارا طرف مقابل قدري زياد به نظر برسد. به هر حال روند زندگي به اين شكل است و شما مي توانيد با كساني كار كنيد كه ارزش خدمات شما را به خوبي مي دانند و قدردان هستند.

 

چگونه مي توان صادق بود؟
زمانيكه شما تمام اطلاعات را در اختيار مشتري خود قرار بدهيد، او مي تواند با آگاهي كامل، بهترين گزينه را انتخاب كند. البته شايد گاهي سخت باشد و نتوانيد اغراق و مبالغه در كار خود نكنيد؛ اما اگر شما تصميم مي گيريد كه صادق باشيد، بايد به دنبال ويژگي هاي منحصر بفردي در خدمات خود باشيد و آنها را به مشتري گوشزد كنيد. در اين ميان هيچ وقت نبايد صميمت و خلوص نيت را فراموش كنيد.

 

به عنوان مثال در ابتدا شما بايد به طور معقول پيشنهاد خود را ارزيابي كنيد و ببينيد كه محصولات شما داراي چه مزيت منحصر بفردي نسبت به انواع مشابه خود هستند و سعي كنيد.از آن منظر وارد معامله شويد. شما همچنين مي توانيد به ساير مزايايي كه در نظر مشتري از اهميت بيشتري برخوردار هستند، اشاره كنيد

 

(اما به هر حال همه چيز به مشتري و اولويت بندي هاي او بستگي دارد) سپس بايد با استفاده از يك زبان ساده كليه مزاياي خدمات خود را براي او تشريح كنيد به طوريكه برايش قابل فهم باشد.آيا گفتن حقيقت به آن معناست كه بايد همه چيز را بگوييد؟ به نظر من “بستگي دارد.” از اين مهمتر شما بايد اطلاعاتي را در اختيار مشتري قرار دهيد كه به او ارتباط دارد يعني اطلاعاتي كه به او كمك ميكند.

 

تصميم معقولي اتخاذ نمايد؛ اما اين اطلاعات شامل چه مواردي مي تواند باشد؟ اينكه تمام داستان هاي زندگي خود را براي او تعريف كنيد و يا اينكه با او در مورد سود و زيان خود صحبت كنيد؟ به هر حال تصميم با خودتان است. بايد توجه داشته باشيد كه قصد شما از انجام اين كار تنها ايجاد ارزش است. درست نيست؟

 

من حقيقت را گفتم حالا چه شد؟
متاسفانه مشكلي كه اين روزها به وفور ديده مي شود اين است كه مردم به راحتي نمي توانند تصميم گيري كرده و انتخاب كنند كه آيا يك معامله تجاري به نفع آنهاست و ارزشش را دارد كه انجامش دهند يا خير. اين امر به ويژه در زماني كه قيمت كالا و يا خدمات ارائه شده قدري افزايش پيدا مي كند، معنا پيدا مي كند.

 

به همين دليل است كه اگر شما كار را به سرويس هاي كاري معرفي مي كنيد و يا كالاهاي گرانقيمتي تهيه و عرضه كنيد ممكن است برخي از افراد اگر متوجه حقيقت شوند هيچ تمايلي به وارد شدن در معامله با شما از خود نشان ندهند.

 

آيا واقعاً اگر شما حقيقت را بازگو كرديد و طرف مقابل از شما روي گرداند، خيلي بد مي شود؟
در حقيقت شايد اصلا اينطور نباشد. اما به هر حال باز هم همه چيز بستگي به شرايط و موقعيت خاص خود دارد. به عنوان مثال اگر طرف مقابل حسن نيت شما در پيشنهادتان را ناديده بگيرد، اين بدان معناست كه آنها براي كاري كه شما انجام ميدهيد، هيچگونه اهميتي قائل نمي شوند. اين همچنين بدان معناست كه آنها در حال حاضر انتظارات بالايي از شما دارند.

 

اين روند در آينده هم ادامه پيدا خواهد كرد و روزي پيش مي آيد كه آنقدر انتظارشان زياد مي شود كه به هيچ وجه قابل تطميع نخواهد بود. برخي از اين افراد نيز دمدمي هستند و خيلي زود مواضع خود را تغيير ميدهند و علاوه بر اين انتظارات نابحايي را در ذهن خود پرورش مي دهند.

 

اما زمانيكه شما صادقانه برخورد مي كنيد و مشتري هاي مناسبي را براي خود بر مي گزينيد، به احتمال زياد به حرف هاي شما گوش مي دهند. همچنين مشتري هايي كه يك چنين خصوصيتي داشته باشند در خيلي از موارد با شما راه مي آيند، براي مدت زمان طولاني با شما كار مي كنند و شرايط مختلف شما را مي پذيرند. اين دقيقاً همان مشتري است كه هر كسي آرزوي داشتن آن را دارد. درست نيست؟

 

در اين شرايط صحبت كردن از روي صداقت به شما كمك مي كند كه بتوانيد به خواست هاي خود برسيد.بايد توجه داشت كه يكي از مزاياي بزرگ صداقت اين است كه به سرعت مي توانيد متوجه اين امر بشويد كه چه كسي به خدمات شما علاقه دارد و مي توانيد با او كار كنيد به هيمن دليل ديگر وقتتان را با افراديكه از خدمات شما لذت نمي برند تلف نميكنيد. در عوض با كار كردن با افردي كه آنها هم به كار كردن با شما تمايل دارند، لذت خواهيد برد.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/تا-چه-قدر-در-محيط-شغلي-مان-راستگو-باشيم.html

از نقد تا نكات كليدي در مورد بازاريابي آنلاين

۱۳ بازديد

از نقد تا نكات كليدي در مورد بازاريابي آنلاين 

 

وارد بحث بازاريابي ميشويم كه بسيار امروز دارد در ايران جا مي افتد در ادامه از نقد تا نكات كليدي در مورد بازاريابي آنلاين را در سايت تالاب بخوانيد.

 

بازاريابي آنلاين اين روزها بسيار رقابتي و پرمخاطب شده است كه توجه به نكات و اصول را بيش از پيش بيشتر و با اهميت تر مي كند. امروزه صاحبان كسب‌وكارهاي آنلاين عموماً به‌خوبي اقدام به مطالعه رفتار و عادات خريد مشتري مي‌كنند تا موفق به يافتن راه‌هايي نو براي هدف قرار دادن مشتريان آنلاين شوند و به رشد كسب‌وكار خود كمك كنند. در اين مطلب با 14 عادتي آشنا مي‌شويم كه هر مدير يك كسب‌وكار آنلاين بايد از آن‌ها اطلاع داشته باشد:

 

1- هرروزه مشتريان و مصرف‌كنندگان بيشتري علاقه‌مند به خريد محصولات به‌صورت آنلاين با استفاده از گوشي‌هاي هوشمند و تبلت هاي خود هستند. به‌اين‌ترتيب مديران و مالكان كسب‌وكارهاي آنلاين بايد بر روي ساخت و توسعه وب‌سايت‌هاي پاسخگو به اين نياز تمركز داشته باشند.

 

بد نيست به اين پيش‌بيني از سوي يك كارشناس مرتبط با اين حوزه توجه داشته باشيم كه “از آنجايي قدرت پردازش زياد، عمر باطري بهتر، سرعت‌هاي اتصال به شبكه‌هاي بسيار ارتقاءيافته و صفحات نمايش بزرگ‌تر بر روي گوشي‌هاي تلفن همگي در حال سرعت بخشيدن به جدا شدن از دستگاه‌هاي كامپيوتر خانگي و لپ‌تاپ هستند، در چند سال آينده گوشي‌هاي هوشمند تنها چيزي خواهند بود كه مصرف‌كنندگان به آن نياز خواهند داشت.

 

2- مصرف‌كنندگان ترجيح مي‌دهند به‌صورت آنلاين و از طريق دستگاه‌هاي موبايل اقدام به خريد كنند، چراكه خيلي راحت قادر به مقايسه قيمت‌ها و پرداخت و نهايي كردن خريد خود هستند. همچنين در بين جواناني كه علاقه‌مند به خريد آنلاين هستند، استفاده از گوشي‌هاي موبايل از ارجحيت بيشتري برخوردار است، و اين خود دليلي است

 

براي صاحبان كسب‌وكارهاي آنلاين تا اگر تاكنون اقدام به بهينه‌سازي وب‌سايت‌هاي خود براي نمايش بر روي گوشي‌هاي موبايل نكرده‌اند، جهت سود بردن از اين فرصت خوب و مناسب، حتماً به اين موضوع هم توجه خاصي داشته باشند.

 

3- در حدود يك‌سوم از مصرف‌كنندگان در منطقه آمريكاي شمالي تمايل به ترك كيف پول‌هاي فيزيكي خود و روي آوردن به كيف پول‌هاي ديجيتالي دارند. سي‌وچهار درصد از مصرف‌كنندگان با حدود سني 25 سال تا 34 سال نيز تمايل به اين موضوع دارند كه عددي قابل‌توجه در اين منطقه است.

 

4- درج نظرات و انتقادات و … به‌صورت آنلاين بر شيوه خريد مردم به‌صورت آنلاين تأثيرگذار است. به‌عنوان‌مثال، 71 درصد از مصرف‌كنندگان اعتقاددارند كه در زمان خريد كردن محصولاتي در دسته لوازم الكترونيك، لوازم خانه و لوازم دكوري و … استفاده از اين نظرات آنلاين براي آن‌ها حياتي هست. اما در رابطه با خريداران خانم، 85 درصد از آن‌ها تصور مي‌كنند

 

كه توجه به اين نظرات در زمان خريد هر محصولي به‌صورت آنلاين بسيار لازم و ضروري است. درواقع مي‌توان گفت كه تنها 1 درصد از مصرف‌كنندگان هيچ اعتقادي به استفاده و توجه به اين نظرات در فضاي آنلاين ندارند.

 

5- در ابعاد جهاني، بيشترين محصولاتي كه مصرف‌كنندگان به‌صورت آنلاين تهيه مي‌كنند، عبارت‌اند از كتاب، فيلم، موسيقي و بازي‌هاي ويدئويي.

 

6- در حدود 60 درصد از مصرف‌كنندگان حداقل يك‌بار در ماه اقدام به انجام خريدي به‌صورت آنلاين مي‌كنند و 24 درصد هم حداقل يك‌بار در هفته اقدام به انجام يك خريد آنلاين مي‌كنند. از آن دسته افرادي كه هفته‌اي يك‌بار اقدام به خريد به‌صورت آنلاين مي‌كنند، 30 درصد مرد هستند و 18 درصد زن.

 

7-  به گزارش پارس ناز در حدود 39 درصد از خريداران آنلاين كه از يك تلفن هوشمند استفاده مي‌كنند، ترجيح مي‌دهند خريد خود را از طريق يك اپليكيشن انجام دهند و در مقابل 61 درصد ترجيح مي‌دهند از مرورگر گوشي موبايل براي اين كار استفاده كنند. اين آمار براي آنان كه از تبلت براي خريدهاي خود استفاده مي‌كنند، 31 درصد براي استفاده از اپليكيشن بوده

 

و 69 درصد براي استفاده از مرورگر تبلت هست. در سال 2015، 33.7 درصد از كل ترافيك آنلاين ايجادشده در دنيا از طريق گوشي‌هاي هوشمند بوده و اين آمار براي تبلت ها هم برابر با 12.4 درصد اعلام‌شده است.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/از-نقد-تا-نكات-كليدي-در-مورد-بازاريابي-آ.html

راه هاي برخورد با كارمنداني كه اثر بخشي كمي دارند

۱۳ بازديد

راه هاي برخورد با كارمنداني كه اثر بخشي كمي دارند 

 

هميشه كارمنداني در بازار ها و در كسب و كار وجود دارد كه باعث ميشود اثر بخشي و بازدهي كافي نداشته باشند در ادامه با راه هاي برخورد با كارمنداني كه اثر بخشي كمي دارند  در سايت تالاب همراه شويد.

 

بسياري از كارمندان هستند كه حين كار كردن اثربخشي و بازدهي آنچناني ندارند و مي توانند براي شركت مشكلاتي را نيز ايجاد نمايند. در دنياي امروز كه ارتباطات و تكنولوژي اطلاعات حرف اول و آخر را مي‌زند، برخورداري كاركنان از مهارت‌هاي تعاملي موهبتي ارزشمند براي هر سازماني محسوب مي‌شود. بعضي اوقات كاركنان مجرب و توانمند از قبل داراي مهارت‌هاي تعاملي و ارتباطي كافي هستند و نياز چنداني به تقويت اين مهارت‌ها در آنها نيست.

 

اما كار زماني براي مدير سخت مي‌شود كه خود را با تعداد زيادي كاركنان فاقد چنين مهارت‌هايي روبه‌رو مي‌بيند و بايد اين مهارت‌ها را در آنها تقويت كند. در ادامه به هفت توصيه كاربردي در زمينه راه‌هاي تقويت مهارت‌هاي ارتباطي و تعاملي در ميان كاركنان اشاره خواهد شد كه با به‌كار بستن آنها يك مدير مي‌تواند بستر مناسبي براي تحقق اهداف سازماني فراهم آورد.

 

1) با افرادتان تماس مستقيم و دائمي داشته باشيد: اگر بخواهيد شنا كردن را ياد بگيريد، حتما بايد وارد آب شويد و در آب دست و پا بزنيد تا آن را بياموزيد. براي آموختن مهارت‌هاي تعاملي و ارتباطي به كاركنان نيز بايد به‌طور مستقيم و پيوسته با آنها در ارتباط بود و اين همان چيزي است كه اغلب مديران، به‌ويژه مديران شركت‌هاي فني و مهندسي از آن غفلت مي‌كنند

 

و در نتيجه بسياري از كاركنان چنين شركت‌هايي به‌صورت انفرادي و محدود كار مي‌كنند و از كار تيمي گريزانند. تداوم چنين وضعيتي به‌طور حتم موجب فروپاشي تيم‌هاي كاري و شركت‌ها خواهد شد.بنابراين، به‌عنوان رهبر تيم بايد ضمن برقراري تعامل سازنده با تمام افرادتان، اين كار را به آنها به صورت عملي بياموزيد و از آنها بخواهيد

 

به بهانه‌هاي مختلف با هم ارتباط داشته باشند. اهميت اين ارتباط با بالاتر رفتن شما در سلسله مراتب سازماني اهميت و ضرورت بيشتري پيدا مي‌كند.

 

2) با افرادي خارج از تيم تحت رهبري‌تان ارتباط برقرار كنيد: بسياري از مديران فكر مي‌كنند تمام روابط كاري‌شان بايد محدود به كساني باشد كه به‌طور مستقيم با آنها و براي آنها كار مي‌كنند، درحالي‌كه عقل سليم حكم مي‌كند كه دامنه تعاملات و ارتباطات كاري به حوزه‌هايي خارج از فعاليت‌هاي روزمره نيز تسري يابد كه به گونه‌اي غيرمستقيم ممكن است با كار شركت گره بخورند.

 

اهميت چنين پيوندهايي زماني آشكار مي‌شود كه چالش‌هاي پيش‌بيني‌نشده‌اي گريبان شركت را مي‌گيرند كه با روش‌هاي متداول و رسمي نمي‌توان آنها را حل و فصل كرد، درحالي‌كه چاره كار در روابط و پيوندهاي غيررسمي با نهادها و اشخاصي خارج از چارچوب‌هاي تعريف‌شده قرار دارد. اين نوع شبكه‌سازي‌هاي نامحدود بيشتر نگاه به آينده و استفاده از فرصت‌هاي آتي دارند و به نوعي آينده‌نگري محسوب مي‌شوند.

 

3) ياد بگيريد با انتقادها برخورد منطقي و سازنده داشته باشيد: اگر شما هم جزو آن دسته از مديران هستيد كه در برابر كوچك‌ترين انتقاد از عملكردتان برآشفته مي‌شويد و با فرد انتقادكننده خيلي بد برخورد مي‌كنيد، حتما بايد در اين رفتار خود تجديد نظر كنيد، چرا كه تداوم اين رويكرد مي‌تواند به ارتباطات شما با ذي‌نفعان

 

و افرادتان لطمه جدي وارد كند. حتي اگر انتقاد مطرح شده كاملا بيراه و نادرست باشد هم واكنش شما بايد منطقي و مودبانه باشد و در چنين حالتي است كه تهديدي به نام انتقاد به فرصتي براي آموزش روش تعامل و ارتباط به كاركنان، مشتريان، سهامداران و… بدل مي‌شود.

 

4) عقايدتان را به گونه‌اي بيان كنيد كه به شخصيت ديگران آسيب وارد نكند: هنگامي كه در حال مديريت يك تيم هستيد يا زماني كه پروژه‌اي را اجرا مي‌كنيد، موقعيت‌هايي پيش مي‌آيد كه مجبور مي‌شويد چيزهايي را به ديگران بگوييد كه شايد براي آنها ناخوشايند باشد.

 

اگرچه چنين موقعيت‌هايي اجتناب‌ناپذير بوده و بخشي از زندگي كاري همه مديران محسوب مي‌شود، اما مي‌توان اين كار را به گونه‌اي انجام داد كه كمترين آسيب و پيامد منفي را به دنبال داشته باشد و باعث ساقط شدن آن فرد از كارش و در نهايت بيزاري او از شما و شركت تحت رهبري‌تان شود. استفاده از تاكتيك‌هاي هدفمند

 

و باز نگه داشتن راه بازگشت فرد به آغوش شركت و دادن فرصت جبران به او زمينه‌اي را فراهم مي‌آورد كه در آن تهديدي به نام خطاي كاركنان به فرصتي براي آموختن كارهاي درست و تضمين وفاداري و كارآمدي دائمي افراد تبديل مي‌شود.

 

5) توانايي‌تان را براي گفت‏وگوهاي دشوار كاري افزايش دهيد: گاهي اوقات موقعيت‌هايي پيش مي‌آيد كه در آن اعضاي تيم تحت رهبري‌تان تمايلي براي گوش فرا دادن به صحبت‌هاي شما و اطاعت از دستورات شما ندارند و در چنين موقعيت‌هايي است كه گفت‌وگوي شما با افرادتان به مرحله فوق‌العاده حساسي مي‌رسد كه چگونگي مديريت آن بسيار تعيين كننده و سرنوشت‌ساز خواهد بود.

 

راستي واكنش شما در چنين مواردي چگونه است؟ آيا از خواسته‌هايتان عقب‌نشيني مي‌كنيد و پا پس مي‌كشيد؟ يا اينكه موضعي تهاجمي و پرخاشگرانه مي‌گيريد و افرادتان را تهديد به اخراج و تنبيه مي‌كنيد؟ واقعيت آن است كه هيچ كدام از اين رويكردها درست و موثر نيست و پيامدهاي منفي آنها از فوايدشان بيشتر است.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/راه-هاي-برخورد-با-كارمنداني-كه-اثر-بخشي.html

بهترين مخلوط كن حرفه اي و ارزان بوش آلمان

۱۶ بازديد

مخلوط كن يكي از وسايل مدرن آشپزخانه است كه همانند خيلي از وسايل ديگر مانند غذاساز، آبميوه گيري و … كارهاي آشپزخانه را براي يك بانوي آشپزخانه راحت تر كرده است، با خريد مخلوط كن مي‌توانيد انواع نوشيدني ها، انواع سس و همچنين غذاي كودك را تهيه كنيد، يك مخلوط كن مي‌ت

منبع:

https://saripan.ir/%d9%85%d8%ae%d9%84%d9%88%d8%b7-%d9%85%d8%ae%d9%84%d9%88%d8%b7-%da%a9%d9%86-%d8%a8%d9%88%d8%b4/

وند در خرد كردن ميوه ها و سبزيجات و يا همزن و مخلوط كرد مواد غذايي به شما كمك كند.
انواع مخلوط كن ها را بشناسيد:مخلوط كن ها انواع مختلفي دارند كه اين تفاوت در عملكردشان است، اگر فقط در حد تهيه يك شيرموز به مخلوط كن نياز داريد مسلما گزينه انتخابي شما متفاوت است با افردي كه براي تهيه مغذي جات و كارهاي پيجيده تر به دنبال خريد مخلوط كن است.
بهترين مخلوط كن خانگيمخلوط كن معمولي:اين مدل مخلوط كن ها يكي از پرفروش ترين مخلوط كن هاي بازار هستند كه براي كارهاي معمولي و روزانه مانند درست كردن شيرموز يا خرد كردن تكه هاي ميوه و سبزيجات مناسب هستند اما كارهاي پيشرفته تري مانند درست كردن سوپ يا مخلوط كردن ميوه ها با يكديگر را به خوبي انجام نمي‌دهند، لذا اين مدل يك مدل براي كارهاي روزانه در حد درست كردن شير موز مناسب است كه به عنوان يك مخلوط كن خانگي گزينه خوبي مي باشد.
بهترين مخلوط كن حرفه اي بازارمخلوط كن حرفه اي:اين مدل مخلوط كن ها امكاناتي دارند كه هيچ نوع مخلوط كني ندارد يك نمونه ساده اين است كه مي تواند از مغز بادم براي شما كره بگيرد كه نشان سطح بالاي اين مخلوط كن دارد يا مثلا در زير مخزن آن المنت هايي وجود دارد كه مي‌تواند موادي را كه در حال مخلوط كردن آن است گرم كند مانند درست كردن سوپ، خلاصه كه اين مدل مخلوط كن هاي حرفه اي فوق پيشرته هستند و البته قيمتشان هم سرسام آور است.
پرفروش ترين مخلوط كن هاي ديجي كالا
مخلوط كن شخصيمخلوط كن شخصي (قابل حمل):اين مدل مخلوط كن ها خيلي جمع و جور هستند و براي انجام كارهاي سبك مناسب هستند و البته مزيت اصلي آنها اين است كه مي‌توانيد آن را جا به جا كنيد، مثلا براي ورزشكاراني كه مايل اند مواد غذايي بعد از تمرين مانند مكمل هاي ورزشي خود را به خوبي مخلوط كرده و ميل كنند مناسب است، چرا كه مي‌توانند آن را با خود به باشگاه ببرند، اين مدل جديد تر از ساير مخلوط كن ها به بازار آمده است و براي برخي افراد مناسب است.
بهترين مخلوط كن حرفه اي ميله ايمخلوط كن ميله اي:اين مدل شبيه به يك گوشت كوب برقي است و برخي به آن گوشت كوب برقي هم گفته مي‌شود، البته اگر قصد خريد اين مدل را داريد مطلب ديگر ما با عنوان خريد بهترين گوشت كوب برقي را مطالعه كنيد.
اين مدل داراي ظرف نگه دارند نيستند و تيغه هاي آنها در انتهاي ميله در نظر گرفته شده است و براي استفاده از آن بايد موادي كه قرار است مخلوط شوند را در يك ظرف نسبتا استوانه اي بريزيد و اين مخلوط كن را به صورت ميله اي وارد ظرف كنيد، دقت كنيد كه تنها به اندازه طول ميله مي‌توانيد مخلوط كن را وارد ظرف كنيد.