با همسايه ها چگونه ارتباط داشته باشيم؟

۱۲ بازديد

ارتباط با همسايه ها

 

همسايه ؛ اين كلمه اي است كه براي خيلي ها غريبه شده ولي هنوز هستند همسايه هايي كه بيش تر از خويشاوندان، هم‌ديگر را دوست دارند و به هم كمك ميكنند .

حقيقت اين است كه همسايگي و حق همسايه، رفته رفته در حال كمرنگ شدن است. به خصوص در آپارتمان ها، هستند همسايگان ديوار به ديواري كه حتي اسم يكديگر را نمي دانند، چه رسد به اينكه يار و غم خوار هم باشند؟

 

اما اين نامهرباني ها، فراگير نيست و در بسياري از محلات و هم در روستاها، همسايه ها، هم چنان ارج و قرب دارند و مونس هم‌ديگر در روزهاي ناراحتي و خوشحالي هستند.

 

شما چطور؟ رابطه شما با همسايگان تان چطور است؟ آيا صميمي و بامحبت هستيد يا سرد و نا آشنا؟

 

رابطه با همسايه ها,ارتباط با همسايه ها,همسايه

حق همسايه

 

از حس ارامش بيش تر تا بهبود سلامت رواني

تقويت رابطه با همسايه ها هميشه كار آساني نيست. بعضي ها ميگويند بدون اين رابطه هم زندگي مي چرخد، چه نيازي است به اضافه كردن دردسر و گرفتاري. بعضي، ولي نگران از كنترل خارج شدن ميزان اين ارتباطات هستند؛ اينكه همسايه بخواهد تقاضا هاي متعددي از آنها داشته باشد. با اين حال، شايد شناخت با فوايدي كه از تقويت اين ارتباطات ميتواند نصيب ما شود بتواند به ما كمك كند تا انگيزه بيشتري بيابيم و سعي مان را براي باز كردن باب شناخت و دوستي با همسايه ها افزايش دهيم.

 

امكان اجرايي كردن ايده هايي بزرگتر 

هنگامي كه همسايه ها هم‌ديگر را بشناسند و يك ماهيت مشترك بين آنها ايجاد شود، اجرايي كردن بعضي ايده ها به وسيله آنها اسان تر ميشود . مثلا اين روز ها تعداد افرادي كه دوست دارند بعضي ايده ها را براي كمك به حفظ محيط زيست اجرايي كنند، رو به افزايش است؛ از جداسازي بهتر آشغال ها تا كاشت سبزي در باغچه يا حتي نصب پنل خورشيدي براي توليد برق. موفقيت اين ايده ها در زمانيكه همسايه ها با هم‌ديگر در اجراي آن همكاري داشته باشند، هم زندگي آنها را به صرفه تر ميكند و هم تداوم آن را ميتواند تضمين كند.

 

رابطه با همسايه ها,ارتباط با همسايه ها,همسايه

رابطه با همسايگان

 

برخي فوايد رابطه با همسايه ها

 

امنيت و ارامش بيش تر

 

ادعاي داشتن حس امنيت و ارامش بيش تر ، هنگامي كه همسايه هايمان را مي شناسيم، ادعاي گزافي نيست. تجربه پليس نشان ميدهد ، در ساختمان هايي كه همسايه ها هم‌ديگر را مي شناسند، احتمال سرقت از منازل ميتواند كاهش پيدا كند. جداي از صحبت سرقت، احتمال اسيب ديدن ماشين در پاركينگ و وسيله هاي شخصي در فضاي مشترك ساختمان هم در چنين شرايطي كم تر است.

 

پرداخت اسان تر هزينه هاي مشترك

مشكلات مربوط به ساختمان و دردسر هاي شارژ، مشكل مشترك بيشتر افرادي است كه تجربه زندگي در آپارتمان را دارند. تجربه نشان ميدهد زمانيكه همسايه ها هم‌ديگر را از نزديك مي شناسند، مشكلات در اين زمينه كم ترو پرداخت ها منظم ميشود و اما هنگامي كه يك واحد در پرداخت هزينه مشكل دارد، همسايه ها با وي بهتر كنار مي آيند و با تنشي كم تر مسئله را حل و فصل ميكنند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.