آرشیو اردیبهشت ماه 1400

بهترين لوازم آرايشي

چگونه احساساتي نباشيم؟

۷ بازديد

آيا مهارت كنترل احساسات را مي دانيد؟ چگونه مهارت هاي كنترل هيجان را كسب كنيم؟ در طول روز مي توانيم احساسات متفاوتي را تجربه كنيم ، گاهي اوقات در زماني كه اصلاً انتظار آن را نداريم ، احساساتي به وجود مي آيند كه ما را خوشحال يا ناراحت مي كنند. شايد متوجه شده باشيد كه هيچ كنترلي روي احساس خود نداريد. اما آنچه همه ما مي توانيم كنترل كنيم اين است كه چگونه در برابر اين احساسات واكنش نشان مي دهيم. بسياري از درگيري ها ، نبردها ، قتل ها ، خودكشي ها ناشي از ندانستن پاسخ درست براي اين احساسات است. در اين مقاله در مورد مهارت هاي كنترل احساسات صحبت خواهيم كرد. براي اطلاعات در مورد علائم خودكشي كليك كنيد.

مهارت كنترل احساس

مهارتهاي كنترل احساس يكي از مهمترين مهارتهاي زندگي است كه مي توان از آن براي مديريت م respondثر يا پاسخگويي به يك واقعه احساسي استفاده كرد. افراد به طور ناخودآگاه از استراتژي هاي تنظيم عاطفي براي غلبه بر موقعيت هاي دشوار استفاده مي كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر مقاله مهارتهاي زندگي را بخوانيد.

در زندگي روزمره ، افراد احساسات مختلفي را تجربه مي كنند. احساسات اصلي افراد شامل غم ، عصبانيت ، ترس ، لذت ، تعجب ، شرم ، حسادت است. اين احساسات هميشه نبايد اصلاح شوند. به عنوان مثال ، وقتي در گروهي هستيد كه همه مي خندند ، مي توانيد با خيال راحت بخنديد و از گروه لذت ببريد.

در اين شرايط نيازي به كنترل احساسات خود نداريد. اما ممكن است شما بعد از يك روز كاري سخت در حال حركت باشيد ، زماني كه رفتار راننده در مقابل شما ناگهان شما را بسيار عصباني مي كند. در اين شرايط عصبانيت شما مي تواند منجر به رفتاري شود كه بعدا پشيمان شويد. مهارت هاي كنترل احساس در اينجا بسيار مهم است.

مزاياي مهارت كنترل احساسات

فردي كه مي تواند احساسات خود را كنترل كند مي تواند از مهارت هاي خود در موقعيت هاي مناسب استفاده كند. در نتيجه ، او احساس فشار يا مجبور به سركوب آنها نخواهد كرد. به عنوان مثال ، اگر شخصي به درستي تشخيص دهد كه در آن لحظه عصباني است ، مي تواند محرك عصبانيت را تشخيص دهد ، سپس در مورد صحيح تصميمات بهتري بگيريد.

كنترل احساسات منجر به تصميم گيري بهتر و در نتيجه تصميم گيري و تجربه زندگي بهتر مي شود. داشتن مهارت براي كنترل احساسات نيز مي تواند منجر به رابطه خوب با همسر يا افراد ديگر شود. براي اطلاعات بيشتر در مورد رابطه صحيح با همسرتان كليك كنيد.

مضرات عدم كنترل احساسات

افرادي كه توانايي تنظيم احساسات را ندارند به دليل احساسات خود دچار استرس مي شوند. ممكن است لازم باشد كارهايي انجام دهند تا احساس بدي نداشته باشند ، اما هر يك از اين رفتارها مي تواند خطرناك يا مضر باشد. عدم مهارت كنترل احساسات مي تواند تأثيرات مخربي بر روابط اجتماعي شما بگذارد. پيشنهاد مي كنيم مقاله مهارت هاي ارتباطي را مطالعه كنيد.

 

منبع:

پرشين نيوز

با فرد خودخواه چگونه برخورد كنيم؟

۷ بازديد

خودخواهي صفات شخصيتي خودخواه

ديگران ممكن است فكر كنند شما خودخواه هستيد ، اما شما آن را قبول نداريد. فكر مي كنيد نامزد يا دوست شما خودخواه است؟ موارد زير علائم افراد خودخواه را به شما معرفي مي كند تا بتوانيد درك بهتري از خود و افراد اطراف خود پيدا كنيد.

۱٫ پرخاشگري

اين افراد به راحتي مي توانند با شما درگير شوند. هميشه دليل بياني براي ابراز خشم آنها بدون دليل وجود دارد. اين خشونت به قدري شديد است كه هوش هيجاني شما بايد براي مقابله با آن بدون اوضاع بدتر بسيار قوي باشد. بسياري از مردم چنان از رفتار خود متعجب شده اند كه نمي دانند چگونه واكنش نشان دهند.

۲٫ مخالفت خودخواهي

شما هرگز نمي توانيد با يك فرد خودخواه كنار بياييد زيرا آنها هميشه مي خواهند با شما مخالفت كنند. به همين دليل مردم چالش برانگيز هستند و هميشه آماده بحث با شما هستند. اين ممكن است يك مخالفت مودبانه باشد اما تنها هدف آنها پافشاري و رسيدن به خواسته هايشان است.

۳٫ احساس برتري

خودخواه در هر موقعيتي مي خواهد به ديگران نشان دهد كه از آنها بهتر است و خود آنها نيز به اين باور دارند. اين ويژگي سلطه اجتماعي را در آنها ايجاد مي كند. اين مي تواند آنها را در بسياري از جنبه هاي زندگي حمايت كند.

به عنوان مثال ، عزت نفس آنها را افزايش مي دهد و به آنها اجازه مي دهد در زندگي خود بيشتر ريسك كنند و حتي براي جنس مخالف بسيار جذاب باشند. رفتار افراد خودخواه گاهي نشانه اختلال خودشيفتگي است. به همين دليل ، توصيه مي كنيم مقاله مربوط به فرد خودشيفته را بخوانيد.

با فرد خودخواه چگونه برخورد كنيم؟

۴٫ خودخواهي بي ثباتي روابط

آنها فقط با كساني ارتباط برقرار مي كنند كه خودخواهي خود را افزايش مي دهند و خواسته هاي خود را برآورده مي كنند. علاقه مندان توانايي دوست داشتن لحظه شما را دارند و لحظه اي را از دست مي دهند. اگر از آنها طرفداري نكنيد ، آنها شما را تنها خواهند گذاشت. افراد اطراف خودخواه پس از مدتي او را ترك مي كنند زيرا مي فهمند كه خودخواه فقط به فكر خودش است. به همين دليل ، روابط افراد خودخواه به شدت ناپايدار است.

 

آسيب هاي خودخواهي

خودخواهي يك ويژگي شخصيتي است كه آسيب هاي زيادي ايجاد مي كند. افراد خودخواه هيچ كس جز خود را نمي بينند و اگر ديگران توجه لازم را نكنند احساس طرد و نااميدي مي كنند. خودخواهي علاوه بر فرد ، بر زندگي ديگران نيز تأثير مي گذارد. وقتي آنها به عنوان مركز توجه درك شوند و فكر كنند از همه برتر هستند ، عزت نفس ديگران را از بين مي برند و آن را از بين مي برند.

 

خودخواهي چگونه با افراد خودخواه رفتار كنيم؟

زندگي يا مسافرت با يك شخص خودخواه مي تواند آزار دهنده باشد. زيرا او به شخص ديگري جز خودش علاقه اي ندارد و در طي يك بحران به احتمال زياد شما را تنها خواهد گذاشت. به همين دليل ، شما بايد بدانيد كه چگونه با آنها كنار بياييد و از آسيب به خودخواهان جلوگيري كنيد.

۱٫ تعيين مرزها در رابطه

با افراد خودخواه مرزبندي كنيد و نگذاريد آنها با شما آنگونه كه دوست دارند رفتار كنند. افراد خودخواه فكر مي كنند ورود به زندگي خصوصي ديگران بدون اجازه خوب است. اگر قاطعانه با آنها برخورد كنيد و زمين نخوريد ، آنها متوجه مي شوند كه نمي توانند مرزهاي شما را بشكنند.

۲٫ به آنها لايق توجه كنيد

به اندازه شايستگي آنها توجه كنيد. اجازه ندهيد خودخواهي آنها توجه شما را جلب كند. اين باعث مي شود احساساتي كه نسبت به خود احساس مي كنند بيش از حد رشد نكند و اين ويژگي را كاهش دهد. هميشه وقتي در مورد يك اتفاق با شما صحبت مي كنند ، احساسي را كه مي خواهند به آنها منتقل نكنيد ، به جاي اينكه چيزهايي را بيان كنيد كه هيجان شما را بيان مي كند ، به آنها بگوييد (بله ، اين زندگي است) يا آن (شايد اين براي همه اتفاق بيفتد.)

۳٫ خودخواهي اعتماد به نفس را افزايش مي دهد

هميشه خود را در برخورد با آنها بسيار قوي و شايسته نشان دهيد. درك كنيد كه شما چيزي كمتر از كساني كه مي خواهند بالاتر در نظر گرفته شوند نداريد. وقتي فهميديد كه صداي شما بسيار بيشتر از صداي آنها است ، مطمئن باشيد كه آنها نتوانسته اند عزت نفس شما را تضعيف كنند و خود را برتر از شما مي دانند.

او شما را تحقير مي كند تا قيام كنيد و نشان دهيد كه از شما برتر است اما با عزت نفس بالا به هدف خود نمي رسد. در اين مقاله ، ما بسياري از روش هاي بهبود عزت نفس در مقابل ديگران را شرح داده ايم.

منبع:

تودي نيوز

چگونه حسادت در رابطه را كنترل كنيم؟

۹ بازديد

با حسادت در تعريف حسادت جنسي رفتار كنيد

حسودي كه در يك رابطه احساس مي شود ، احساس مالكيت است و در روانشناسي به عنوان حسادت جنسي تعريف مي شود. حسادت جنسي واكنشي در برابر تهديد به از دست دادن رابطه اي است كه مي خواهيد آن را حفظ كنيد. توجه داشته باشيد كه اين احساس با حسادت تجربه شده در شرايط ديگر متفاوت است.

به عنوان مثال ، حسادت جنسي وقتي به سراغ شما مي آيد كه فكر مي كنيد شوهرتان عاشق شخص ديگري است ، اما حسادت وقتي ايجاد مي شود كه دوست پسر خود را در اتومبيل گران قيمت و جديد ببينيد و از اين كه در آن نيستيد احساس بدي كنيد. آنچه در اين مقاله با آن روبرو هستيم حسادت جنسي است. براي كسب اطلاعات بيشتر ، بر روي مقاله مالكيت و حسادت در روابط كليك كنيد.

راهكارهاي درمان حسادت در يك رابطه

وقتي در رابطه خود بسيار حسادت مي كنيد ، هم به شما آسيب مي زند و هم به شريك زندگي خود. شما دائماً نگران و مضطرب هستيد ، احساس خطر مي كنيد و از ضرر مي ترسيد و از طرف ديگر ، همسرتان احساس مي كند كه دائماً توسط شما محكوم مي شود.

در اين شرايط ، روابط به اندازه كافي قوي نيستند. پيشنهاد مي كنيم مقاله روابط سالم را مطالعه كنيد. ما در زير چند راه حل در اين زمينه توضيح خواهيم داد.

۱٫ از تكنيك براي متوقف كردن فكر استفاده كنيد

اصلي ترين عاملي كه باعث مي شود شما نسبت به يك رويداد احساس مثبت يا منفي كنيد ، افكاري است كه در مورد آن واقعه در ذهن شما ايجاد مي شود. به عنوان مثال ، اگر شوهر شما امشب دير به خانه بيايد و فكر كنيد كه ترافيك سنگين او را امشب دير كرده است ، واكنش شما با آنچه فكر مي كنيد ممكن است با شخص ديگري قرار گذاشته باشد بسيار متفاوت خواهد بود.

وقتي اتفاق مشكوكي براي شما رخ مي دهد ، به احتمال زياد با حمله افكار منفي روبرو خواهيد شد كه به شدت بر خلق و خوي شما تأثير مي گذارد. در اين حالت ، ساده ترين كار “توقف” تفكر است.

يعني وقتي ذهن شما شروع به بافت منفي مي كند ، با صداي بلند بگوييد: «كافي است.» توقف فكر به شما امكان مي دهد بعد از مدتي در يك حالت آرام علت را بررسي كنيد.

چگونه حسادت در رابطه را كنترل كنيم؟

۲٫ در رابطه به موقع شناخت احساسات خود حسادت را درمان كنيد

اول از همه ، براي اينكه بتوانيد احساسات خود را به درستي مديريت و كنترل كنيد ، بايد وقوع آنها را به موقع تشخيص دهيد تا بتوانيد در مورد آنها كاري انجام دهيد. علائم جسمي شما مي تواند در اين زمينه بسيار به شما كمك كند.

به خاطر داشته باشيد كه وقتي شخصي احساساتي را تجربه مي كند ، مجموعه خاصي از علائم جسمي را تجربه مي كند. به عنوان مثال ، هنگامي كه مي ترسيد ، در بدن خود احساس سرما مي كنيد ، و هنگامي كه عصباني هستيد ، احساس مي كنيد بدن شما گرم مي شود يا ضربان قلب شما افزايش مي يابد. به همين ترتيب ، حسادت علائم جسمي خاص خود را دارد كه در افراد مختلف كمي متفاوت است.

بنابراين وقتي اين احساس را تجربه كرديد ، خود را ارزيابي كنيد. در اين شرايط ممكن است علائمي مانند تنفس سريع ، افزايش ضربان قلب و فشار خون بالا را تجربه كنيد. در واقع ، اينها علائم هشدار دهنده اي هستند كه نشانگر بروز احساسات منفي هستند و بهتر است قبل از رسيدن به اوج خود ، آنها را كنترل كنيد.

۳٫ فرسودگي انرژي

احساس حسادت در واقع منجر به تجربه خشم مي شود. همانطور كه مي دانيد عصبانيت عاطفي بسيار شديد است. احساس مي كنيد در اين شرايط انرژي زيادي داريد. رفتارهايي مانند فرياد زدن يا درگيري جسمي نتيجه انرژي زيادي است كه افراد هنگام تجربه عصباني مي شوند.

هنگامي كه دريافتيد احساس حسادت و عصبانيت داريد ، به دنبال راهي براي تخليه انرژي خود باشيد تا از واكنش هاي لحظه اي و ناخوشايند جلوگيري كنيد. فعاليت هايي مانند دوش گرفتن يا ورزش مي تواند اين انرژي منفي را از شما بگيرد و شما را آرام كند. سپس مي توانيد حسادت خود را خيلي راحت تر كنترل كنيد.

۴- در رابطه با حسادت رفتار كنيد راه حل پيدا كنيد

واكنش هاي شديد از طرف شما نه تنها اوضاع را بهبود نمي بخشد ، بلكه به تدريج شما و همسرتان را خسته مي كند. سرما و فاصله عاطفي از پيامدهاي اين واكنش ها است. اين سردي و فاصله باعث حساسيت بيشتر شما شده و در نتيجه شرايط را بدتر مي كند. در واقع شما در يك دور باطل قرار داريد كه مي توانيد آن را احساس كنيد هيچ راهي براي خلاص شدن از آن وجود ندارد.

 

منبع:

سفير نيوز