چگونه حسادت در رابطه را كنترل كنيم؟

۹ بازديد

با حسادت در تعريف حسادت جنسي رفتار كنيد

حسودي كه در يك رابطه احساس مي شود ، احساس مالكيت است و در روانشناسي به عنوان حسادت جنسي تعريف مي شود. حسادت جنسي واكنشي در برابر تهديد به از دست دادن رابطه اي است كه مي خواهيد آن را حفظ كنيد. توجه داشته باشيد كه اين احساس با حسادت تجربه شده در شرايط ديگر متفاوت است.

به عنوان مثال ، حسادت جنسي وقتي به سراغ شما مي آيد كه فكر مي كنيد شوهرتان عاشق شخص ديگري است ، اما حسادت وقتي ايجاد مي شود كه دوست پسر خود را در اتومبيل گران قيمت و جديد ببينيد و از اين كه در آن نيستيد احساس بدي كنيد. آنچه در اين مقاله با آن روبرو هستيم حسادت جنسي است. براي كسب اطلاعات بيشتر ، بر روي مقاله مالكيت و حسادت در روابط كليك كنيد.

راهكارهاي درمان حسادت در يك رابطه

وقتي در رابطه خود بسيار حسادت مي كنيد ، هم به شما آسيب مي زند و هم به شريك زندگي خود. شما دائماً نگران و مضطرب هستيد ، احساس خطر مي كنيد و از ضرر مي ترسيد و از طرف ديگر ، همسرتان احساس مي كند كه دائماً توسط شما محكوم مي شود.

در اين شرايط ، روابط به اندازه كافي قوي نيستند. پيشنهاد مي كنيم مقاله روابط سالم را مطالعه كنيد. ما در زير چند راه حل در اين زمينه توضيح خواهيم داد.

۱٫ از تكنيك براي متوقف كردن فكر استفاده كنيد

اصلي ترين عاملي كه باعث مي شود شما نسبت به يك رويداد احساس مثبت يا منفي كنيد ، افكاري است كه در مورد آن واقعه در ذهن شما ايجاد مي شود. به عنوان مثال ، اگر شوهر شما امشب دير به خانه بيايد و فكر كنيد كه ترافيك سنگين او را امشب دير كرده است ، واكنش شما با آنچه فكر مي كنيد ممكن است با شخص ديگري قرار گذاشته باشد بسيار متفاوت خواهد بود.

وقتي اتفاق مشكوكي براي شما رخ مي دهد ، به احتمال زياد با حمله افكار منفي روبرو خواهيد شد كه به شدت بر خلق و خوي شما تأثير مي گذارد. در اين حالت ، ساده ترين كار “توقف” تفكر است.

يعني وقتي ذهن شما شروع به بافت منفي مي كند ، با صداي بلند بگوييد: «كافي است.» توقف فكر به شما امكان مي دهد بعد از مدتي در يك حالت آرام علت را بررسي كنيد.

چگونه حسادت در رابطه را كنترل كنيم؟

۲٫ در رابطه به موقع شناخت احساسات خود حسادت را درمان كنيد

اول از همه ، براي اينكه بتوانيد احساسات خود را به درستي مديريت و كنترل كنيد ، بايد وقوع آنها را به موقع تشخيص دهيد تا بتوانيد در مورد آنها كاري انجام دهيد. علائم جسمي شما مي تواند در اين زمينه بسيار به شما كمك كند.

به خاطر داشته باشيد كه وقتي شخصي احساساتي را تجربه مي كند ، مجموعه خاصي از علائم جسمي را تجربه مي كند. به عنوان مثال ، هنگامي كه مي ترسيد ، در بدن خود احساس سرما مي كنيد ، و هنگامي كه عصباني هستيد ، احساس مي كنيد بدن شما گرم مي شود يا ضربان قلب شما افزايش مي يابد. به همين ترتيب ، حسادت علائم جسمي خاص خود را دارد كه در افراد مختلف كمي متفاوت است.

بنابراين وقتي اين احساس را تجربه كرديد ، خود را ارزيابي كنيد. در اين شرايط ممكن است علائمي مانند تنفس سريع ، افزايش ضربان قلب و فشار خون بالا را تجربه كنيد. در واقع ، اينها علائم هشدار دهنده اي هستند كه نشانگر بروز احساسات منفي هستند و بهتر است قبل از رسيدن به اوج خود ، آنها را كنترل كنيد.

۳٫ فرسودگي انرژي

احساس حسادت در واقع منجر به تجربه خشم مي شود. همانطور كه مي دانيد عصبانيت عاطفي بسيار شديد است. احساس مي كنيد در اين شرايط انرژي زيادي داريد. رفتارهايي مانند فرياد زدن يا درگيري جسمي نتيجه انرژي زيادي است كه افراد هنگام تجربه عصباني مي شوند.

هنگامي كه دريافتيد احساس حسادت و عصبانيت داريد ، به دنبال راهي براي تخليه انرژي خود باشيد تا از واكنش هاي لحظه اي و ناخوشايند جلوگيري كنيد. فعاليت هايي مانند دوش گرفتن يا ورزش مي تواند اين انرژي منفي را از شما بگيرد و شما را آرام كند. سپس مي توانيد حسادت خود را خيلي راحت تر كنترل كنيد.

۴- در رابطه با حسادت رفتار كنيد راه حل پيدا كنيد

واكنش هاي شديد از طرف شما نه تنها اوضاع را بهبود نمي بخشد ، بلكه به تدريج شما و همسرتان را خسته مي كند. سرما و فاصله عاطفي از پيامدهاي اين واكنش ها است. اين سردي و فاصله باعث حساسيت بيشتر شما شده و در نتيجه شرايط را بدتر مي كند. در واقع شما در يك دور باطل قرار داريد كه مي توانيد آن را احساس كنيد هيچ راهي براي خلاص شدن از آن وجود ندارد.

 

منبع:

سفير نيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.