آرشیو آذر ماه 1399

بهترين لوازم آرايشي

كادو روز مادر شوهر چي بخرم ؟

۳۰ بازديد

براي روز مادر چه هديه بخريم؟ هديه براي مادر شوهر در پاسخ به اين س toال ، تنها پيشنهاد خريد هديه براي روز مادر و روز زن كافي نيست ، بلكه حداقل بايد به دنبال قوانين متداول باشيد و با دانستن اين قوانين ، هديه روز مادر را تهيه كنيد.
براي اين منظور ، در اين مقاله مواردي را از منابع مختلف جهان براي خوانندگان خوشمزه براي تهيه كيك انتخاب كرده ايم. با ما بمان.
درباره هديه روز مادر و هديه روز زنهنوز هم ، انتخاب هديه براي روز مادر يكي از رايج ترين نگراني ها در مورد اين مناسبت زيبا است. گاهي اوقات انواع كالاهاي لوكس و زيبا انتخاب يك هديه براي روز مادر را با مشكل روبرو مي كند و ما را بسيار گيج مي كند. در پاسخ به س aboutال در مورد هديه روز مادر چه چيزي خريداري مي كنم؟! من به جاي ارائه كالاهاي مختلف ، انواع علايق مادران را ارائه مي دهم ، تا شما با كشف نوع شخصي مادر عزيز خود ، به راحتي هديه اي را كه متناسب با روح و علاقه او است ، تشخيص دهيد!
قبل از شروع ، خوب است بدانيد كه طبق نظرسنجي اخير در انگليس ، حدود 38٪ از مادران انگليسي گفته اند كه هديه اي را كه براي روز مادر دريافت كرده اند دوست ندارند!
از طرف ديگر ، گل ، كيك و شيريني بيشترين محبوبيت را به عنوان هديه روز مادر در بين مادران انگليسي داشته و به طرز عجيبي ، حدود 5٪ از مادران مورد نظر گفتند كه علاقه خاصي به دريافت هديه روز مادر ندارند! برخي از مادران ذكر شده نيز بهترين هديه را يك روز خواب راحت يا گذراندن اوقات بدون نگراني و استرس ذكر كرده اند!
پاسخ به اين سوال كه به عنوان هديه روز مادر چه بخريم؟!هر كشور و منطقه اي ممكن است مطابق آداب و رسوم و فرهنگ خود سلايق مختلف مادرانه داشته باشد ، اما صرف نظر از اين اختلافات منطقه اي و فرهنگي ، ما راهي را به شما پيشنهاد مي دهيم كه پاسخ همه جا براي انتخاب هديه روز مادر باشد!
مادر خود را مي توانيد در يكي از انواع علايق ذكر شده در زير بيابيد و با توجه به تيپ شخصيتي او ، يكي از هداياي پيشنهادي را به او تهيه كنيد يا با توجه به نوع علاقه او هديه مناسب تري پيدا كنيد.
هديه اي كه هر مادري دوست دارديك سري هدايا وجود دارد كه هيچ ارتباطي با سليقه و علاقه مادران ندارد و همه مادران از آنها لذت مي برند. اول از همه ، به ياد داشته باشيد كه يك مادر فرزند خود را دوست دارد. همين كه در كنارش بوديد و از او ديدار كرديد ، خوشحال خواهد شد. حتي اگر او از شما نااميد شد ، حتماً عذرخواهي خود را بپذيريد.
يك روز را به مادر خود اختصاص دهيدهديه روز مادر - روز مادريك روز را با مادرتان سپري كنيد و با او بيرون برويد.
نگراني ها و مشكلات خود را براي يك روز كنار بگذاريد و به خدمت مادر برويد. اين 80٪ كار خودش است. براي 20٪ باقيمانده در آنجا برنامه ريزي كنيد. به عنوان مثال ، با او به يك تور شهري برويد. از موزه ها و پارك ها يا سينماها ديدن كنيد. اگر مي خواهد يكي از اقوام (مانند خواهر يا برادرش) را ببيند ، او را همراهي كنيد. او ممكن است گذشته را از دست بدهد. سفر به بهشت ​​زهرا مي تواند حال او را بهتر كند. او را به يك ناهار خوب و سبك دعوت كنيد. آيا تعجب مي كنيد كه چه چيزي به عنوان هديه روز مادر بخريد؟ لازم نيست هديه بخريد. آيا مي توانيد از آن روز به او يادگاري بدهيد؟ حتي به اندازه يك عكس از آن روز. مطمئن باشيد اين يكي از موهبت هايي است كه هرگز فراموش نخواهيد كرد.
وفق دادنآشتي با مادراگر بين شما و مادرتان اختلاف ايجاد شد ، هر چه زودتر براي آشتي به او برويد.
اگر بين شما و مادرتان ابهامي وجود دارد ، منتظر روز مادر يا روز تولد او نباشيد. امروز يك گل و هديه بگيريد و برويد آن را ببينيد. حتي اگر فكر مي كنيد ما در مورد اختلاف حق داريم ، از حق خود صرف نظر كنيد. بدانيد كه مادر شما در تمام عمر از حق خود براي شما فراتر رفته است

چطور كفش ورزشي مناسب بخريم؟

۳۰ بازديد

خريد كفش ورزشي , انتخاب كفش مناسب

 

براي انتخاب كفش مناسب پياده‌روي و ورزش بايد به محل استفاده و جايي كه مي‌‌خواهيد پياده‌روي كنيد دقت داشته باشيد تا بهترين انتخاب را بكنيد .

 

شايد در نگاه اول خريدن كفش ورزشي كار خيلي ساده‌اي به‌نظر برسد! ولي در واقع اين‌طور نيست. براي انتخاب كفش مناسب پياده‌روي و ورزش بايد به محل استفاده و جايي كه مي‌‌خواهيد پياده‌روي كنيد دقت داشته باشيد تا بهترين انتخاب را بكنيد

 

اگر كمردرد داريد

اگر از كمردردهاي مكرر رنج مي‌بريد،‌ حتما با حساسيت بيشتري كفش‌هاي‌تان را انتخاب و سعي كنيد سراغ كفش طبي برويد زيرا اين كمردردها گاهي از عواقب پوشيدن كفش‌هايي با كفه نامناسب و غير استاندارد است.

 

چقدر مي‌خواهيد راه برويد

اگر اطلاعات كافي درباره كفه كفش‌ها نداشته باشيد ممكن است به اشتباه سراغ كفش‌هايي برويد كه مخصوص پياده‌روي نباشند.

 

علاوه بر آن، جنس مسيري كه براي پياده‌روي مدنظر‌داريد مهم است. هنگام پياده‌روي بيشترين فشار روي پاشنه پا وارد مي‌شود بنابراين كفه كفش اگر زياد نازك باشد مسلما در دراز مدت باعث مچ‌ درد مي‌شود.

 

پاشنه بلند ورزشي ممنوع

اگر كفش ارتفاع زيادي داشته باشد هنگامي كه با سرعت پياده‌روي مي‌كنيد ممكن است مچ پاي‌تان پيچ بخورد. هنگام پياده‌روي حركت و تماس پا با زمين از پاشنه به سمت پنجه است بنابراين كفشي كه كفه آن انعطاف‌پذيري بالايي دارد، انتخاب مناسبي خواهد بود.

 

اگر ديابت داريد

 

در نظر گرفتن بيماري‌هايي مثل ديابت ممكن است انتخاب‌تان را محدود كند ولي در نهايت با آگاهي بر بيماري و شرايط حاكم بر شما، يك انتخاب صحيح انجام دهيد؛ اگر باردار هستيد كفشي را انتخاب كنيد كه فشار زيادي بر پاشنه و كمرتان وارد نكند و كفه كفش بافت انعطاف‌پذيري داشته باشد، معمولا در اين دوران، بين نيم تا يك نمره، تغيير سايز خواهيد داشت كه با توجه به اين تغيير بايد كفشي مناسب انتخاب كنيد.

 

كوچك، ممنوع

جنس كفش و مدل آن بايد به‌صورتي باشد كه تبادل هوا امكان پذير بوده و وزن سبكي داشته باشد. پاي شما در كفش بايد راحت بوده و انگشتان هنگام پياده‌روي بايد فضاي كافي داشته باشند. همچنين هنگام خريد كفش پياده‌روي به اين فكر نكنيد كه چون كتاني بعد از مدتي جا باز مي‌كند بلكه درنظر داشته باشيد انگشتان پاي‌تان دچار تغيير حالت نشوند و كناره‌هاي پا به علت كوچكي كفش تحت فشار قرار نگيرند.

 

 

عصرها كفش بخريد

بهترين زمان براي خريد كفش، پايان روز است. در طول روز فشار و استرس و دما روي پاي شما ايجاد شده كه براي انتخاب آگاهانه كفش وقت مناسبي است.

 

بهترين كفش پياده‌روي كفشي است كه هنگام پياده‌‌روي كاملا به‌عنوان يك محافظ براي پا عمل كند و انعطاف‌‌پذيري داشته باشد و پا در آن خسته نشود. همچنين دقت كنيد كفش‌هاي پياده‌روي بسيار سبك باشند به‌طوري كه احساس نكنيد كفش پاي‌تان است.

 

با جوراب مناسب به خريد برويد

هنگام خريد كفش مخصوص پياده‌روي‌، بهتر است جورابي مناسب به پا داشته باشيد كه بسيار نازك يا بسيار ضخيم نباشد.

 

براي محافظت از ساق پاها

اگر به‌صورت حرفه‌اي و مداوم پياده‌روي مي‌كنيد كفش‌هاي ساق‌دار انتخاب كنيد كه در طولاني‌مدت پياده‌روي به ساق پاي‌تان فشار وارد نشود.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/buy-good-sneakers2.html

همه چيز در مورد كفش هاي طبي

۲۶ بازديد

يك سري از كفش هاي طبي نيز براي رفع مشكلاتي مانند كف پاي صاف تجويز مي شود. كفي اين كفش ها به پا قوس مناسب را مي دهد.

 

معمولا هنگام خريد كفش اولين ويژگي كه در نظر مي گيريم، ظاهر زيباي آن است و كمتر به اين نكته توجه مي كنيم كه استفاده از كفش تنگ و نامناسب تأثير سوئي بر سلامت ما مي گذارد و حتي ممكن است مشكلاتي براي ستون مهره ها، كمر و زانو ايجاد كند.

 

در مقابل بايد دانست كه بسياري از دردهاي استخواني با تجويز كفش مناسب از سوي پزشك متخصص درمان مي شود.

 

به طور كلي كفش هاي طبي ارتوپدي به كفش هايي اطلاق مي شود كه براي اصلاح تغيير شكل پا و كمك به راه رفتن بيمار تجويز مي شود.  كفش هاي طبي تجاري كه در بازار و بدون نياز به نسخه پزشك فروخته مي شود صرفا كفش هاي راحتي است كه كفي آن نرم تر و قالب آن آزادتر است.

 

كفش هاي موجود در بازار از جنس چرم و قابل انطباق با پاست. در حالي كه كفش هاي مجلسي چه زنانه و چه مردانه يا بچه گانه با قالب هاي معمولي ساخته و بيشتر به ظاهر آن توجه مي شود. با پوشيدن اين كفش ها پا تحت فشار قرار مي گيرد.

 

ميخچه، درد پا و خستگي زودرس از عوارض استفاده از اين نوع كفش هاست. بايد گفت امروزه كفش هاي طبي زير نظر مهندسان ارتوپد و با تجويز پزشك ساخته مي شود. هم چنين براي تهيه كفي طبي، متخصص با مشاهده چگونگي راه رفتن و لمس كف پا كفي طبي مناسب را براي فرد تجويز مي كند.

 

 

نكته اي كه يادآوري آن ضروري است اين است كه بدشكلي پا به هر دليلي كه باشد باعث مشكلاتي براي فرد مي شود بنابراين حتي كودكان و نوجوانان نيز براي اصلاح شكل پا و راه رفتن ناچار به استفاده از كفش طبي هستند. بعضي از متخصصان معتقدند كه از سنين خردسالي بايد پاي كودك را با كفش مناسب آشنا كرد تا او اولين گام هايش را بردارد. پاي كودك گوشتي است و او نياز به كفش مناسب دارد تا مچ پايش را بگيرد.با انتخاب كفش مناسب كودك موقع راه رفتن محكم تر قدم برمي دارد.

 

استفاده از كفي طبي نيز در افرادي كه تغيير شكل پاي آن ها هنوز به صورت ثابت در نيامده است مفيد است . از نظر پزشكي كفش بايد اندازه مناسب داشته باشد به گونه اي كه پاها در آن كاملا راحت و آزاد باشد.براي ساخت كفش طبي كه توسط پزشك تجويز مي شود، از پاي فرد قالب گرفته مي شود و هر فرد قالب مخصوص به خود را دارد. اين كفش ها بر اساس نياز افراد توسط پزشك ارتوپد تجويز مي شود.

 

 

يك سري از كفش هاي طبي نيز براي رفع مشكلاتي مانند كف پاي صاف تجويز مي شود. كفي اين كفش ها به پا قوس مناسب را مي دهد. ظاهر اين كفش ها در بيرون صاف است ولي داخل آن به گونه اي طراحي شده است كه قوس پا را اصلاح كند و فرد احساس راحتي بيشتري كند. البته بايد دانست اين كفش ها كف پاي صاف را اصلاح نمي كند.  بعضي از بيماران كه كف پايشان صاف است با پوشيدن كفي هاي قوس دار احساس ناراحتي مي كنند زيرا بايد فشار زيادي را در قسمت كف پا تحمل كنند. از اين رو اين نوع كفش هاي طبي حتما بايد توسط پزشك ارتوپد تجويز شود.

 

افرادي كه كف پايشان تغيير شكل مادرزادي دارد، پا چمبري يا در هم پيچيده است و پاها و انگشتان به داخل مي چرخد يا تاندون پا كوتاه است حتما بايد با تجويز پزشك متخصص كفش مناسب را انتخاب كنند. در برخي موارد اگر كودك با همين حالت پا رشد كند پس از مدتي با پشت پا راه مي رود. براي جلوگيري از اين مشكل بايد كودك درمان شود. در مواردي پزشك پاي وي را گچ مي گيرد و در بعضي موارد به جراحي نياز پيدا مي كند. به اين بيماران، ۳ ماه پس از عمل جراحي استفاده از كفش طبي تجويز مي شود تا از عود مجدد نقص پا پيش گيري شود. اين كفش ها بايد تا ۲ سالگي استفاده شود تا رشد پا و تاندون ها متناسب با هم باشد. به مرور زمان ديگر كودك نيازي به استفاده از كفش هاي طبي نخواهد داشت.

 

همچنين كودكي كه زانوي پرانتزي دارد بايد قبل از ۳ سالگي توسط پزشك ارزيابي شود. براي اين بيماران كفش طبي تجويز مي شود. اين كفش ها طوري طراحي شده است كه شكل زانو را اصلاح مي كند. در اين موارد استفاده از كفش هاي طبي روزانه و شبانه به بيمار تجويز مي شود. در كفش هايي كه كودك در روز از آن استفاده مي كند كفي هاي مخصوص شبيه كفش شيب دار وجود دارد تا پاي كودك در مدت رشد اصلاح شود. كفش هاي طبي شبانه نيز طوري به پاي كودك بسته مي شود كه زانو را تحت فشار قرار دهد و مداوم يك نيروي متناسب براي اصلاح زانوها وارد كند. اين كفش ها به مرور زمان به شرطي كه تشخيص بيماري زير ۵ - ۴ سالگي باشد زاويه پا را اصلاح مي كند. اما در مواردي كه بيماري دير تشخيص داده مي شود استفاده از اين كفش ها تاثيري ندارد. وي افزود: كفش هاي طبي موجود در بازار نيز علاوه بر داشتن استاندارد تعريف شده، بايد نرم و انعطاف پذير باشد كفش نبايد خيلي نرم يا سفت باشد. بايد از نظر اندازه كاملا آزاد باشد، تنگ يا گشاد نباشد. انگشتان پا بايد راحت باشد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/everything-about-medical-shoes1.html

آداب و اصول حضور بر سر ميز غذاي ميزبان محترم

۳۰ بازديد



آيا مي‌دانستيد كه ‌مهمان ميز غذاي كسي شدن آداب معاشرت مخصوص به خودش را دارد؛ اين آداب را مختصر و مفيد براي‌تان توضيح مي‌دهيم؛ جزيياتي كه اگر آنها را رعايت كنيد يك معاشر واقعي و ‌مهماني مبادي آداب به معناي واقعي كلمه خواهيد بود.


اصول باكلاس بودن سر ميز ناهارخوري!!
بدون شك تا به حال بارها و بارها بر سر ميز غذا، ‌مهمان فردي بوده‌ايد. ميزبان هم قطعا تمام تلاشش را كرده تا براي ‌مهمانانش چيزي كم نگذارد. همه چيز خوب و طبق معمول پيش رفته است. با اين حال آيا مي‌دانستيد كه ‌مهمان ميز غذاي كسي شدن آداب معاشرت مخصوص به خودش را دارد؛ يعني اينكه ممكن است شما ندانسته حركتي انجام دهيد كه خلاف آداب ميز غذا باشد و اگر دست بر قضا ميزبان شما بر اين امور مسلط بوده، شايد رفتار شما به نظرش جالب نيامده است!


با اين تفاسير، لازم نيست زياد نگران باشيد. اين آداب را مختصر و مفيد براي‌تان توضيح مي‌دهيم؛ جزيياتي كه اگر آنها را رعايت كنيد يك معاشر واقعي و ‌مهماني مبادي آداب به معناي واقعي كلمه خواهيد بود.

مراقب باشيد حين غذا خوردن روي بشقاب خم نشويد
شما بايد صاف و مستقيم بنشينيد. به قول معروف شق و رق! با رعايت همين فاصله از بشقاب غذا بايد قاشق را به سمت دهان‌تان بياوريد.

اصول و نحوه غذاخوردن در رستوران, تكنيك هاي غذاخوردن در رستوران

مراقب باشيد حين غذا خوردن روي بشقاب خم نشويد


كاربرد دستمال ها را بدانيد
اين دستمال بايد باز شود و بالاي زانوهايتان پهن شود تا هر زمان خواستيد آن را ‌برداريد. اين روش صحيح استفاده از دستمال است.

 

نحوه غذا خوردن بر سر ميز,آدابي براي غذاخوردن سر ميز

دستمال سفره ها بايد باز شود و بالاي زانوهايتان پهن شود


در دست گرفتن قاشق سوپ مراقب باشيد
اين نكته را هرگز فراموش نكنيد كه شما نبايد قاشق سوپ را با توجه به شكل و شمايلي كه دارد، كاملا داخل دهان خود ببريد بلكه بايد از لبه قاشق سوپ را ميل كنيد. همان‌طور كه از لبه ليوان آب مي‌خوريد. در عين حال مراقب باشد كه سوپ را هورت نكشيد!

آداب غذاخوردن سر ميز,آشنايي با آداب غذاخوردن سرميز

نبايد قاشق سوپ را با توجه به شكل و شمايلي كه دارد، كاملا داخل دهان خود ببريد


به چيدمان قاشق ها روي ميز غذاخوري دقت كنيد
شما پشت يك ميز رسمي غذا نشسته‌ايد، سمت راست‌تان رديفي از قاشق‌هاي مختلف چيده شده و سمت چپ‌تان هم به همان ترتيب رديفي از كارد و چنگال‌ها در اندازه و شكل‌هاي مختلف. (اين ميز معمولا براي افراد راست‌دست چيده مي‌شود.) اين يك قانون هميشگي است كه دورترين قاشق، كارد و چنگال از شما مخصوص اولين غذايي است كه قرار است شما وعده‌تان را با آن شروع كنيد يا به قولي همان پيش‌غذا.

اصول غذاخوردن سر ميز,راهنماي غذاخوردن سرميز

به چيدمان قاشق ها روي ميز غذاخوري دقت كنيد


دستمال سفره فقط به يك منظور استفاده مي‌شود، آن هم پاك كردن دهان به شكل بسيار آرام و آهسته است
هرگز با دستمال سفره دهان‌تان را خشك نكنيد يا اينكه سفت و محكم پاك نكنيد. براي اين منظور بايد از دستمال كاغذي استفاده كنيد؛ نه دستمال‌هاي كتاني سرسفره.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/traditions-principles-table.html

اصول انتخاب سيسموني نوزاد

۲۴ بازديد



اصول انتخاب سيسموني, انتخاب سيسموني نوزاد

سلامت كودك و نوزاد در درجه اول اهميت قرار دارد

 

چيزي كه قابل توجه خيلي‌ هاست، زيبايي محصولات است اما بايد محصولاتي را براي اتاق كودك انتخاب كرد كه در عين زيبايي، ايمني هم داشته باشد. سلامت كودك و نوزاد در درجه اول اهميت قرار دارد و بايد همه مادران و پدران به اين نكته توجه ويژه‌اي داشته باشند.

 

اتاق كودك وسايل مختلفي دارد كه هر كدام از آنها بايد ايمني و كارآيي مخصوص به خود را به حد مطلوب داشته باشد. در اين مطلب به برخي از اين ايمني‌ ها اشاره مي‌شود كه عمده مطرح شده‌اند و بايد با ديد كافي به اين نكات نگاه كرد. چرا كه سلامت كودك با استفاده از وسايل بدون ايمني و استاندارد به خطر مي‌افتد. 

 

«نوپان» به جاي «ام‌دي‌اف»

اصول انتخاب سيسموني نوزاد,نكاتي براي انتخاب سيسموني نوزاد

وسايل چوبي اتاق كودك را از محصولاتي انتخاب كنيد كه با نوپان توليد شده باشند

 

تحقيقات نشان داده كه چوب‌ هاي توليد شده مثل «ام‌دي‌اف» داراي چسب‌هايي هستند كه در معرض هوا و گرما از خودشان گاز توليد مي‌كنند. گازي كه نه بويي خاص دارد و نه رنگي كه در هوا ديده شود اما همين گازها سمي هستند و مي‌توانند براي كودك خطرناك باشند.

 

بيشتر شركت‌هاي معتبر كه توليدكننده لوازم دكوراسيون اتاق كودك هستند، به جاي استفاده از «ام‌دي‌اف» از چوب توليد شده «نوپان» استفاده مي‌كنند. در توليد اين چوب‌ها هم از چسب استفاده شده و اما تركيبات شيميايي چسب نوپان با چسب ام‌دي‌اف خيلي متفاوت است و از خودش گاز توليد نمي‌كند. بهتر است وسايل چوبي اتاق كودك را به خاطر حساسيت بالا، از محصولاتي انتخاب كنيد كه با نوپان توليد شده باشند. 

 

اصول انتخاب تخت‌خواب مناسب نوزاد

پستانك مناسب نوزاد, توصيه هايي براي خريد سيسموني

تخت نوزاد حتما بايد نرده‌هاي محافظ داشته باشد

 

يكي از اولين وسايل مورد نياز در اتاق خواب، تخت نوزاد است. اين بستگي به خود شما دارد كه تخت نوزاد يا ننو بخريد اما ترجيحا تخت بهتر است. وقتي براي خريد تخت به فروشگاه‌ مراجعه مي‌كنيد لازم است به برخي نكات توجه داشته باشيد:

 

• زبيايي و گراني سرويس خواب نوزاد نشانه استاندارد بودن و متناسب بودن آن براي نوزاد شما نيست.

 

• تخت نوزاد حتما بايد نرده‌هاي محافظ داشته باشد و فاصله بين نرده‌ها حداكثر ۵/۶ سانتي‌متر باشد، به طوري كه سر كودك در ميان آن گير نكند. هر چه فاصله نرده‌ها به هم نزديك‌تر باشد، قيمت تخت بالاتر بوده و براي نوزاد شما امن‌تر است.

 

• لازم نيست بالش و ملحفه اضافي تهيه كنيد. خواباندن نوزاد در تخت بدون ملحفه، روانداز و بالش اضافي مي‌تواند تا ۷۰ درصد احتمال مرگ ناگهاني را در وي كاهش دهد.

 

• جنس تشك، ملحفه و بالش نوزاد بايد از الياف طبيعي بوده و از خريد بافت‌هاي مصنوعي و نايلوني بايد خودداري شود. در الياف طبيعي هوا به راحتي رد و بدل مي‌شود و به پوست نوزاد آسيبي نخواهد رسيد.

 

• از جمله وسايل تزييني تخت نوزاد، آويز بالاي تخت است كه اگرچه خريد آن ضروري نيست اما وسيله خوبي براي خواباندن نوزاد است و براي سرگرم شدن او موقع بيداري نيز مناسب است. بهتر است اسباب بازي هاي آويز تخت كودك از رنگ هاي مختلف و با ارتفاعات مختلف باشد و موسيقي آرامي داشته باشد.

 

• رنگ تخت يا ملحفه هاي آن بهتر است به رنگ روشن و ملايم (ترجيحا صورتي، سبز، آبي همراه با وسايل دكوري زرد) باشد. مي‌توانيد هماهنگ با رنگ سرويس خواب رنگ ديوارها را هم تغيير دهيد. اگر اين امكان براي شما وجود ندارد از كاغذ ديواري يا نوارهاي كاغذ ديواري با اشكال عروسكي يا فانتزي استفاده كنيد. مي‌توانيد حتي لوستر را هم از ميان انواع فانتزي‌تر انتخاب كنيد.

 

كمد و بوفه براي خريد كمد بچه و بوفه تنها زيبايي را ملاك قرار ندهيد و به ايمني بيشتر توجه كنيد. كمد و بوفه بچه بهتر است شيشه نداشته باشد زيرا كودك عادت به بازي و پرت كردن اشيا و اسبا‌ب‌بازي‌ها دارد. شكستن شيشه مي‌تواند خطرآفرين باشد. در مورد كشوها هم بهتر است كمدهايي را انتخاب كنيد كه درهاي آنها به آرامي بسته مي‌شوند. در اين نوع، احتمال ماندن انگشتان كودك بين كشو و آسيب ديدن آنها كمتر است.

 

محصولات ايمني هنگام شستشوي كودكان

وسايل ايمني اتاق كودك, اصولي براي خريد و چيدمان سيسموني

شامپويي كه خريداري مي كنيد، بدون زاويه و بي خطر باشد

 

اين روزها بيشتر والدين به دليل بالا رفتن آگاهي سعي مي‌كنند از محصولات مخصوص كودكان براي شستشوي آنها استفاده كنند. وقتي براي خريد شامپو و صابون يا ديگر وسايل بهداشتي كودك به بازار مي‌رويد، به اين چند نكته توجه كنيد:

 

- ۱شامپوهاي خنثي كه اسيديته آنها نزديك ۷ است براي كودكان مناسب ترند. استفاده از شامپوي بزرگسالان مي‌تواند سبب خشكي پوست و موي كودك شود.

 

 

- توجه كنيد شامپويي كه خريداري مي كنيد، بدون زاويه و بي خطر باشد.

- قطعات ريز و جداشونده شامپوهاي عروسكي مي‌تواند خطر آفرين باشد.

- داخل برخي شامپوها تيله‌هاي رنگي است كه بچه‌ها را جذب مي‌كند. آنها را از دسترس كودكان دور نگه داريد تا موجب خفگي آنها نشوند.

 

- صابون، كِرِم، دستمال مرطوب و… بايد غير عطري و مخصوص كودكان باشد.

 

حوله و ليف سعي كنيد حوله و ليفي كه براي نوزاد انتخاب مي‌كنيد، نرم و لطيف باشد تا به پوست كودك آسيب نرساند. در ضمن براي خريد حوله نمونه‌هايي را انتخاب كنيد كه قدرت آب‌گيري بالاتري داشته و پرز پس ندهند.

 

ظرف غذا

 

نكاتي براي انتخاب سيسموني نوزاد, مهارت هاي خريد سيسموني

ظروف غذاي كودك بهتر است رنگ هاي گرم و شاد داشته باشند

 

 ظروف غذاي كودك در رنگ‌ها، طرح‌ها و اندازه‌هاي گوناگوني موجود است. هنگام خريد ظرف غذا به اين چند نكته توجه كنيد:

· ترجيحا ظروفي بخريد كه قابل شستشو در ماشين ظرفشويي و قابل استفاده در ماكروويو باشند.

·حتي الامكان پيركس را انتخاب كنيد و سراغ تفلون نرويد. براي نگهداري غذاهاي پخته كودكان از ظروف شيشه‌اي استفاده كرده و درصورت نياز به ظروف پلاستيكي حتما از ظروف مخصوص نگهداري مواد غذايي كودكان كه داراي شرايط لازم بوده و جنس پلاستيك آن بي‌ضرر باشد، استفاده كنيد

·ظروف غذايي كه انتخاب مي كنيد بهتر است رنگ هاي گرم و شاد داشته باشند (مثل نارنجي يا قرمز) زيرا رنگ‌هاي شاد اشتهاي كودك را تحريك مي‌كند و برعكس، رنگ‌هاي سرد، مثل آبي و سبز، اشتهاي بچه‌ها را كاهش مي‌دهد

·براي كودك يك قاشق پلاستيكي كوچك ترجيحاً به همراه يك كاسه كم‌عمق انتخاب كنيد. اين نوع كاسه و قاشق‌ها بايد براي لثه‌هاي كودك شما نرم و متناسب باشد. براي خريد اين وسايل به داروخانه يا مغازه‌هاي مخصوص فروش وسايل كودكان مراجعه كنيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/principles3-selecting3-system1.html

عواملي كه باعث خرابي لباسشويي مي شود!

۲۴ بازديد



 

راهكارهايي براي بالا بردن عمر لباسشويي, نگهداري از لباسشويي

بعد از شستن لباس ها درب آن را نبنديد

 

عدم توجه به ميزان وزن لباس:

بايد توجه داشته باشيد اگر ماشين لباسشويي 7 كيلويي داريد. ميزان وزن لباس مناسبي كه بايد براي شستشو داشته باشيد نهايتا 4 كيلو هست. 3 كيلو گرم ديگر آبي هست كه وارد ديگ و جذب لباس مي شود و باعث افزايش وزن مي شود. به اين نكته توجه داسته باشيد.

 

استفاده از شوينده هاي نامناسب:

اگر از شوينده هاي پودري استفاده مي كنيد، دقت داشته باشيد كه اين شوينده بايد در آب حل شود، وگرنه بعد از اتمام شستشو وارد منافذ ديگ ماشين لباسشويي مي شود و به مرور باعث ايجاد رسوب مي شود و مانع آبرساني كامل به لباس و شستشو مي شود.

 

بستن درب ماشبن لباسشويي بعد از شستشو:

توجه داشته باشيد كه حتما بايد بعد از شستوي لباس و اتمام كار درب لباسشويي رو باز بگذاريد. چون هم بوي موادشوينده از بين برود، هم ديگ لباسشويي خشك شود، چون اگر خشك نباشد توليد باكتري و بوي بد مي كند.

 

يكي از عواملي كه ديگ لباسشويي بوي بد مي گيرد بستن درب ماشين لباسشويي قبل از خشك شدن كامل هست. مي توانيد براي اطمينان با يك پارچه خشك درون و لاستيك دور درب را خشك كنيد.

 

 

تراز نبودن ماشين لباسشويي:

اگر لباسشويي در جاي صاف و تراز نباشد، هنگام استفاده از شستشو و خشك كن دچار لرزش زيادي مي شود كه به مرور به موتور آسيب جدي مي رساند. استفاده از دور خشك كن بالا در لباسشويي نقش زيادي در لرزش آن دارد، پس از دور خشك كن بالا استفاده نكنيد.

 

درست استفاده كردن از برنامه هاي شستشو:

دقت كنيد كه دليل تعداد برنامه شستشوي بالا به خاطر اين هست كه هر لباس در هر شرايطي نياز دارد با برنامه مخصوص به خودش شسته شود تا بهترين نتيجه را بگيريد. استفاده بي جهت از يك برنامه به صورت مداوم در دراز مدت روي عملكرد شستشو تاثير مي گذارد

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/wreck2-failure-factors2.html

چيدمان ميز غذاخوري پايه (BASIC)

۳۶ بازديد

 

منبع:

 

چيدمان ميز,نكاتي براي چيدمان ميز

چيدمان پايه اي ميز غذاخوري بسيار شبيه چيدمان ميز غذا خوري غير رسمي است

 

چيدمان پايه اي ميز غذاخوري بسيار شبيه چيدمان ميز غذا خوري غير رسمي است تنها با چند تفاوت بسيار كم. براي مثال: چيدمان ميز پايه اي شامل ظروف دسر نمي شود و تعداد ليوان كمتري دارند.

 

چيدمان پايه اي ميز براي مهماني هاي روزانه و گاهي مهماني شام دوستانه و راحت مناسب است.

 

مركز:

بشقاب شارژر : اين بشقاب مركز اصلي چيدمان است و ساير سرويس ها در حين سرو غذا چيده و جمع مي شوند و بر روي شارژر قرار مي گيرند. از جمله اين وعده هاي غذايي سالاد، سوپ و ماهي است وقتي كه غذاي اصلي سرو مي شود بشقاب شارژر برداشته مي شود.

 

بشقاب غذا : بر روي شارژر قرار مي گيرد و اصولا قبل از وعده بعدي برداشته مي شود.

دستمال : دستمال بالاي سرويس قبل از شروع چيدمان قرار مي گيرد.

كارت منو : بالاي دستمال كاغذي يا بر روي دستمال چاپ مي شود.

 

سمت چپ

چنگال سالاد : سالاد دومين وعده غذايي است كه سرو مي شود. بنابراين در لبه بيروني قرار مي گيرد. چنگال سالاد كوچكتر از چنگال شام است.

 

چنگال سالاد : در سمت چپ شارژر قرار دارد.

 

سمت راست

 

قاشق سوپ : سوپ اولين وعده غذايي است كه سرو مي شود، بنابراين چنگال آن در لبه بيروني سمت راست قرار مي گيرد.

كارد شام : اين كارد سمت راست بشقاب شارژر قرار مي گيرد.

 

بالا

ليوان آب : اين ليوان بزرگترين ليوان موجود در اين سرويس است.

ليوان نوشيدني : اين ليوان تنها چيزي است كه براي چيدمان غير رسمي مورد نياز است.

 

اصول چيدمان ميز مهماني,اصول چيدمان ميزغذاخوري

بشقاب شارژر مركز اصلي چيدمان است

 

منبع : decoboom.ir