با فرد خودخواه چگونه برخورد كنيم؟

۷ بازديد

خودخواهي صفات شخصيتي خودخواه

ديگران ممكن است فكر كنند شما خودخواه هستيد ، اما شما آن را قبول نداريد. فكر مي كنيد نامزد يا دوست شما خودخواه است؟ موارد زير علائم افراد خودخواه را به شما معرفي مي كند تا بتوانيد درك بهتري از خود و افراد اطراف خود پيدا كنيد.

۱٫ پرخاشگري

اين افراد به راحتي مي توانند با شما درگير شوند. هميشه دليل بياني براي ابراز خشم آنها بدون دليل وجود دارد. اين خشونت به قدري شديد است كه هوش هيجاني شما بايد براي مقابله با آن بدون اوضاع بدتر بسيار قوي باشد. بسياري از مردم چنان از رفتار خود متعجب شده اند كه نمي دانند چگونه واكنش نشان دهند.

۲٫ مخالفت خودخواهي

شما هرگز نمي توانيد با يك فرد خودخواه كنار بياييد زيرا آنها هميشه مي خواهند با شما مخالفت كنند. به همين دليل مردم چالش برانگيز هستند و هميشه آماده بحث با شما هستند. اين ممكن است يك مخالفت مودبانه باشد اما تنها هدف آنها پافشاري و رسيدن به خواسته هايشان است.

۳٫ احساس برتري

خودخواه در هر موقعيتي مي خواهد به ديگران نشان دهد كه از آنها بهتر است و خود آنها نيز به اين باور دارند. اين ويژگي سلطه اجتماعي را در آنها ايجاد مي كند. اين مي تواند آنها را در بسياري از جنبه هاي زندگي حمايت كند.

به عنوان مثال ، عزت نفس آنها را افزايش مي دهد و به آنها اجازه مي دهد در زندگي خود بيشتر ريسك كنند و حتي براي جنس مخالف بسيار جذاب باشند. رفتار افراد خودخواه گاهي نشانه اختلال خودشيفتگي است. به همين دليل ، توصيه مي كنيم مقاله مربوط به فرد خودشيفته را بخوانيد.

با فرد خودخواه چگونه برخورد كنيم؟

۴٫ خودخواهي بي ثباتي روابط

آنها فقط با كساني ارتباط برقرار مي كنند كه خودخواهي خود را افزايش مي دهند و خواسته هاي خود را برآورده مي كنند. علاقه مندان توانايي دوست داشتن لحظه شما را دارند و لحظه اي را از دست مي دهند. اگر از آنها طرفداري نكنيد ، آنها شما را تنها خواهند گذاشت. افراد اطراف خودخواه پس از مدتي او را ترك مي كنند زيرا مي فهمند كه خودخواه فقط به فكر خودش است. به همين دليل ، روابط افراد خودخواه به شدت ناپايدار است.

 

آسيب هاي خودخواهي

خودخواهي يك ويژگي شخصيتي است كه آسيب هاي زيادي ايجاد مي كند. افراد خودخواه هيچ كس جز خود را نمي بينند و اگر ديگران توجه لازم را نكنند احساس طرد و نااميدي مي كنند. خودخواهي علاوه بر فرد ، بر زندگي ديگران نيز تأثير مي گذارد. وقتي آنها به عنوان مركز توجه درك شوند و فكر كنند از همه برتر هستند ، عزت نفس ديگران را از بين مي برند و آن را از بين مي برند.

 

خودخواهي چگونه با افراد خودخواه رفتار كنيم؟

زندگي يا مسافرت با يك شخص خودخواه مي تواند آزار دهنده باشد. زيرا او به شخص ديگري جز خودش علاقه اي ندارد و در طي يك بحران به احتمال زياد شما را تنها خواهد گذاشت. به همين دليل ، شما بايد بدانيد كه چگونه با آنها كنار بياييد و از آسيب به خودخواهان جلوگيري كنيد.

۱٫ تعيين مرزها در رابطه

با افراد خودخواه مرزبندي كنيد و نگذاريد آنها با شما آنگونه كه دوست دارند رفتار كنند. افراد خودخواه فكر مي كنند ورود به زندگي خصوصي ديگران بدون اجازه خوب است. اگر قاطعانه با آنها برخورد كنيد و زمين نخوريد ، آنها متوجه مي شوند كه نمي توانند مرزهاي شما را بشكنند.

۲٫ به آنها لايق توجه كنيد

به اندازه شايستگي آنها توجه كنيد. اجازه ندهيد خودخواهي آنها توجه شما را جلب كند. اين باعث مي شود احساساتي كه نسبت به خود احساس مي كنند بيش از حد رشد نكند و اين ويژگي را كاهش دهد. هميشه وقتي در مورد يك اتفاق با شما صحبت مي كنند ، احساسي را كه مي خواهند به آنها منتقل نكنيد ، به جاي اينكه چيزهايي را بيان كنيد كه هيجان شما را بيان مي كند ، به آنها بگوييد (بله ، اين زندگي است) يا آن (شايد اين براي همه اتفاق بيفتد.)

۳٫ خودخواهي اعتماد به نفس را افزايش مي دهد

هميشه خود را در برخورد با آنها بسيار قوي و شايسته نشان دهيد. درك كنيد كه شما چيزي كمتر از كساني كه مي خواهند بالاتر در نظر گرفته شوند نداريد. وقتي فهميديد كه صداي شما بسيار بيشتر از صداي آنها است ، مطمئن باشيد كه آنها نتوانسته اند عزت نفس شما را تضعيف كنند و خود را برتر از شما مي دانند.

او شما را تحقير مي كند تا قيام كنيد و نشان دهيد كه از شما برتر است اما با عزت نفس بالا به هدف خود نمي رسد. در اين مقاله ، ما بسياري از روش هاي بهبود عزت نفس در مقابل ديگران را شرح داده ايم.

منبع:

تودي نيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.