از نقد تا نكات كليدي در مورد بازاريابي آنلاين

۱۴ بازديد

از نقد تا نكات كليدي در مورد بازاريابي آنلاين 

 

وارد بحث بازاريابي ميشويم كه بسيار امروز دارد در ايران جا مي افتد در ادامه از نقد تا نكات كليدي در مورد بازاريابي آنلاين را در سايت تالاب بخوانيد.

 

بازاريابي آنلاين اين روزها بسيار رقابتي و پرمخاطب شده است كه توجه به نكات و اصول را بيش از پيش بيشتر و با اهميت تر مي كند. امروزه صاحبان كسب‌وكارهاي آنلاين عموماً به‌خوبي اقدام به مطالعه رفتار و عادات خريد مشتري مي‌كنند تا موفق به يافتن راه‌هايي نو براي هدف قرار دادن مشتريان آنلاين شوند و به رشد كسب‌وكار خود كمك كنند. در اين مطلب با 14 عادتي آشنا مي‌شويم كه هر مدير يك كسب‌وكار آنلاين بايد از آن‌ها اطلاع داشته باشد:

 

1- هرروزه مشتريان و مصرف‌كنندگان بيشتري علاقه‌مند به خريد محصولات به‌صورت آنلاين با استفاده از گوشي‌هاي هوشمند و تبلت هاي خود هستند. به‌اين‌ترتيب مديران و مالكان كسب‌وكارهاي آنلاين بايد بر روي ساخت و توسعه وب‌سايت‌هاي پاسخگو به اين نياز تمركز داشته باشند.

 

بد نيست به اين پيش‌بيني از سوي يك كارشناس مرتبط با اين حوزه توجه داشته باشيم كه “از آنجايي قدرت پردازش زياد، عمر باطري بهتر، سرعت‌هاي اتصال به شبكه‌هاي بسيار ارتقاءيافته و صفحات نمايش بزرگ‌تر بر روي گوشي‌هاي تلفن همگي در حال سرعت بخشيدن به جدا شدن از دستگاه‌هاي كامپيوتر خانگي و لپ‌تاپ هستند، در چند سال آينده گوشي‌هاي هوشمند تنها چيزي خواهند بود كه مصرف‌كنندگان به آن نياز خواهند داشت.

 

2- مصرف‌كنندگان ترجيح مي‌دهند به‌صورت آنلاين و از طريق دستگاه‌هاي موبايل اقدام به خريد كنند، چراكه خيلي راحت قادر به مقايسه قيمت‌ها و پرداخت و نهايي كردن خريد خود هستند. همچنين در بين جواناني كه علاقه‌مند به خريد آنلاين هستند، استفاده از گوشي‌هاي موبايل از ارجحيت بيشتري برخوردار است، و اين خود دليلي است

 

براي صاحبان كسب‌وكارهاي آنلاين تا اگر تاكنون اقدام به بهينه‌سازي وب‌سايت‌هاي خود براي نمايش بر روي گوشي‌هاي موبايل نكرده‌اند، جهت سود بردن از اين فرصت خوب و مناسب، حتماً به اين موضوع هم توجه خاصي داشته باشند.

 

3- در حدود يك‌سوم از مصرف‌كنندگان در منطقه آمريكاي شمالي تمايل به ترك كيف پول‌هاي فيزيكي خود و روي آوردن به كيف پول‌هاي ديجيتالي دارند. سي‌وچهار درصد از مصرف‌كنندگان با حدود سني 25 سال تا 34 سال نيز تمايل به اين موضوع دارند كه عددي قابل‌توجه در اين منطقه است.

 

4- درج نظرات و انتقادات و … به‌صورت آنلاين بر شيوه خريد مردم به‌صورت آنلاين تأثيرگذار است. به‌عنوان‌مثال، 71 درصد از مصرف‌كنندگان اعتقاددارند كه در زمان خريد كردن محصولاتي در دسته لوازم الكترونيك، لوازم خانه و لوازم دكوري و … استفاده از اين نظرات آنلاين براي آن‌ها حياتي هست. اما در رابطه با خريداران خانم، 85 درصد از آن‌ها تصور مي‌كنند

 

كه توجه به اين نظرات در زمان خريد هر محصولي به‌صورت آنلاين بسيار لازم و ضروري است. درواقع مي‌توان گفت كه تنها 1 درصد از مصرف‌كنندگان هيچ اعتقادي به استفاده و توجه به اين نظرات در فضاي آنلاين ندارند.

 

5- در ابعاد جهاني، بيشترين محصولاتي كه مصرف‌كنندگان به‌صورت آنلاين تهيه مي‌كنند، عبارت‌اند از كتاب، فيلم، موسيقي و بازي‌هاي ويدئويي.

 

6- در حدود 60 درصد از مصرف‌كنندگان حداقل يك‌بار در ماه اقدام به انجام خريدي به‌صورت آنلاين مي‌كنند و 24 درصد هم حداقل يك‌بار در هفته اقدام به انجام يك خريد آنلاين مي‌كنند. از آن دسته افرادي كه هفته‌اي يك‌بار اقدام به خريد به‌صورت آنلاين مي‌كنند، 30 درصد مرد هستند و 18 درصد زن.

 

7-  به گزارش پارس ناز در حدود 39 درصد از خريداران آنلاين كه از يك تلفن هوشمند استفاده مي‌كنند، ترجيح مي‌دهند خريد خود را از طريق يك اپليكيشن انجام دهند و در مقابل 61 درصد ترجيح مي‌دهند از مرورگر گوشي موبايل براي اين كار استفاده كنند. اين آمار براي آنان كه از تبلت براي خريدهاي خود استفاده مي‌كنند، 31 درصد براي استفاده از اپليكيشن بوده

 

و 69 درصد براي استفاده از مرورگر تبلت هست. در سال 2015، 33.7 درصد از كل ترافيك آنلاين ايجادشده در دنيا از طريق گوشي‌هاي هوشمند بوده و اين آمار براي تبلت ها هم برابر با 12.4 درصد اعلام‌شده است.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/از-نقد-تا-نكات-كليدي-در-مورد-بازاريابي-آ.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.