زنان شاغل چگونه راحت خانه داري كنند؟

۵ بازديد

راز موفقيت زنان شاغل در فرزند پروري و خانه داري در چيست ؟زنان به عنوان همسر، مادر و گرداننده خانواده نقش هاي متعددي به عهده دارند. برخي از خانم ها در كنار اين نقش ها و با وجود مسئوليت هاي خود در خانه و تربيت فرزندان، مسئوليت هاي اجتماعي را نيز پذيرفته اند و شاغل هستند.

زنان شاغل چگونه راحت خانه داري كنند؟

 

بسياري از زنان شاغل در كنار وظيفه و شغل خود در اجتماع توانسته اند در كارهاي منزل و فرزند پروري به موفقيت برسند. اما خانم هاي شاغلي كه هم شغل خود را به نحو احسنت انجام مي دهند و هم به فرزندان و امور خانه رسيدگي مي كنند، چگونه از عهده امور خود بر مي آيند و رمز موفقيت آن ها در اين زمينه چيست؟ اگر شاغل هستيد و مايليد در كنار شغلتان در زمينه فرزند پروري و خانه داري موفق عمل كنيد، اين بخش از سبك زندگي را مطالعه كنيد.
تاثيرات مثبت اشتغال مادر بر فرزنداشتغال زن، احساس هويت و رواني مثبت در او به وجود مي آورد و موجب مي شود، او از سلامت و نشاط رواني بالايي برخوردار باشد. سلامتي روح و روان مادر سبب مي شود فرزندي خوب و با اعتماد به نفس بالا تربيت كند. همچنين مادران شاغل بهتر مي توانند نيازهاي مادي كودك را بر طرف كنند. مادران شاغل اغلب فرزنداني مسئوليت پذير و مستقل تربيت مي كنند كه از خود بسندگي اجتماعي برخوردارند و تمايل بيشتري به كار كردن دارند. پس از اينكه شاغليد و نمي توانيد مانند ساير مادران به فرزند خود رسيدگي كنيد، ناراحت نباشيد زيرا فرزند مستقلي تربيت خواهيد كرد.
زنان شاغل
احساس گناه نداشته باشيد :ممكن است گاهي به دليل برنامه هاي كاري شلوغ كمتر از ساير مادران به فرزندان خود توجه مي كنند و نتوانيد تمام وقت تان را با خانواده تان بگذرانيد، در اين مواقع احساس گناه نكنيد و خود را سرزنش نكنيد چرا كه شما كمك خرج و نان آور خانه هستيد و مي توانيد نيازهاي مالي فرزندتان را برطرف كنيد. شما مادر بدي نيستيد پس به خود افتخار كرده و احساس گناه نداشته باشيد بلكه با برنامه ريزي درست همه كارها را مديريت كنيد و گاهي وظيفه رسيدگي به فرزندتان را به نزديكان خود بسپاريد.
زمان تان را به درستي مديريت كنيد :براي اينكه در كنار شغلتان به امور خانه و بچه داري رسيدگي كنيد، بايد بتوانيد زمانتان را به درستي مديريت كنيد تا هم از عهده وظايف كاري تان برآييد و هم براي وقت گذراندن با فرزند و همسرتان زمان آزاد داشته باشيد. اگر مي خواهيد سالم بمانيد و مادر خارق العاده اي باشيد، پس سعي كنيد روش مناسبي براي ايجاد توازن و تعادل ميان كار و زندگي شخصي تان پيدا كنيد.
زنان شاغل وخانه داري
خودتان را فراموش نكنيد :شما به شغلتان براي تامين مخارج خانواده نياز داريد و فرزندانتان اولويت شما هستند. خانم هاي شاغل معمولا به دليل مشغله زياد و رسيدگي به خانه و فرزندان از خودشان غافل مي شوند و خودشان را راحت فراموش مي كنند اما اين كار اشتباه است. شما هميشه بايد بهترين نسخه از خودتان باشيد پس هر روز زمان كوتاهي را به زيبايي و سلامتي خودتان اختصاص دهيد تا شوهر و فرزندتان به همسر و مادر زيبايشان ببالند. زنانگي خود را هميشه حفظ كنيد و لذت هاي زنانه را هميشه در خود زنده نگاه داريد. هرچند وقت يك بار به آرايشگاه برويد و براي خودتان هم لباس هاي شيك بخريد. شما يك زن هستيد و سعي كنيد با غرور يك زن باقي بمانيد.
رهبر كره‌شمالي باز هم ناپديد شد!از ديگران كمك بگيريد :مادران شاغل زمان اين را ندارند كه خودشان به تنهايي تمام كارهاي منزل را انجام دهند پس بايد از خانواده و همسر در انجام كارهاي خانه كمك بگيرند. گر فرزندي هم داريد كه به سني رسيده است كه توانايي كمك در امور منزل را دارد، از او هم كمك بخواهيد تا علاوه بر درك حس مسئوليت پذيري، باري از دوش شما هم برداشته شود. بايد بدانيد كه شما به تنهايي از پس همه كارها برنمي اييد پس مهارت كار كردن به صورت تيمي را بياموزيد.
ترفندهاي خانه داري زنان شاغل
سخت نگيريد :خانم هاي شاغل نمي توانند از عهده همه كارها با هم برآيند پس اگر كارهايتان را گاهي انجام نداديد زياد سخت نگيريد. مثلا اگر امروز خسته ايد و قادر نيستيد آشپزي كنيد، اشكالي ندارد پيتزا سفارش دهيد يا غذاي حاضري بخوريد.
براي زمان شخصي خودتان هم ارزش قايل شويد :براي زمان شخصي خودتان هم ارزش قائل شويد و براي هركاري زماني را تعيين كنيد. در كنار كار و مسئوليت زندگي زماني براي روابط با ديگران در نظر بگيريد و نگذاريد كار مانع شود كه با نزديكانتان تعامل نداشته باشيد.
فرزند پروري زنان شاغل
تفريح را در نظر بگيريد :هميشه كه نبايد زمان شما به رسيدگي از فرزندان و خانه داري بگذرد بلكه براي افزايش و بهبود روحيه خود و خانواده زماني را به تفريح و گردش اختصاص داده و با خانواده خوش بگذرانيد. اگر زمان داريد مي توانيد در كلاس هاي موسيقي، يوگا و… نيز شركت كنيد. هميشه زماني را به ورزش اختصاص دهيد تا روحيه خوب و عالي داشته باشيد.
استراحت كنيد :مادران شاغل براي انجام تمام كارهاي بيرون و داخل منزل وقت خواب و استراحت خود را كاهش مي دهند. اين كار فقط در كوتاه مدت و به صورت موقتي امكان پذير است وباعث مي شود هميشه به انجام كارهايتان برسيد اما پس از مدتي موجب مي شود شما دچار خستگي مفرط و ضعف شويد و اينگونه نمي توانيد مادري شاد و سرحال براي فرزندتان باشيد و در محل كارخود فردي غير موثر خواهيد بود پس بهتر است زمان بيداري را با مديريت مناسب تنظيم كنيد و به كارها بپردازيد اما حشب ها زودتر بخوابيد يا عصرها كمي استراحت كرده و بقيه كارهاي تان را انجام دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.